Palettpar som krangler når lyset slås på :s

Som overskriften sier så har jeg dette problemet i min heim...
Jeg har ett Palettpar som oppfører serg noe utenfor normalen tror jeg, og lurer på om noen har sett lignende adferd og hva det kan komme av.

Jeg kan på forhånd også si at jeg har lest en god del tråder her inne som handler om paletter og at par kan krangle hvis hunnen ikke er fornøyd med hannen osv.

Min situasjon er slik:
Nå jeg slår på lyset tar det under 30 sek. før hunnen og hannen farer sammen og krangler uten pauser. Skrur jeg av lyset roer de seg ned nesten med en gang. Dette paret går nå sammen med ett kull som er på 7 dagen sin, dvs. andre dagen utenfor hulen sin. Når lyset er av går paret fint sammen og "hyrder" kullet sitt litt frem og tilbake.
Så hvis jeg skrur på lyset begynner foreldrene "på'an igjen".

Dette paret går i en 70 liter sammen med to ancistrus ungfisk og noen neontetraer.

Første gang disse hadde ett kull med unger gikk alt fint uten problemer.
Andre gang begynte de med det som de gjør nå, da var yngelet nettopp klekket. Tok ut hannen for å la hunnen få ro, noe som endte med at hun spiste opp sine små.
Merkelige greier, høres ut som et gammalt ektepar.
Samme problem
Har hatt samme problemet som deg nå nettopp.
Hannen sluttet ikke å jage på hunnen, enda de hadde yngel ilag.
Tror mye av kranglingen var pga bakgrunnen som lagde gjennskinn i akvariet (speilbilde). Dette forvirret hannen å han ble tullete.
Flyttet hannen over i et annet akvarium å det gikk bra.
Heisann.. jeg har også ett produktivt pallettpar. Og det samme kan sees her. En eller annen gang i nærheten av egglegging blir hunnen skikkelig mannevond. Dette varierer i lengde, men det viser seg at de alltid blir venner igjen. Så her er det nok hormonene som styrer showet..hehe Forøvrig har paret nå ett veldig stort kull. Må være 75-100 yngel. Og de er mye mye større enn de har vært før. Det er bare 2 dagen deres utenfor hulen i dag og de ser jo allerede borti 2 uker gamle ut.. Og de kan ikek ha vært holdt inne så lenge.. uten mat og alt.. Noen som har vært borti dette før?
Ja, får håpe at dette er hormoner som er helt på styr. Jeg har ingen bakgrunn i mitt kar, og tror ikke at det er speilbildet som er synderen.

Har nå hatt lyset avslått i fire dager. Har skrudd det litt av og på hver dag for å se om aggressiviteten har lagt seg, men nei...
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap