Melanchromis auratus yngel

Flyttet hunnen over i et lite akvarium igår, og idag hadde hun spyttet. Skal hunnen gå i karet med yngelen? Evnt hvor lenge skal hun gå i yngelkaret? Er veldig fersk i ciklide gamet, så jeg trenger litt råd og veiledning. Har og' ei Golden hu som tygger i et ynglekar, gjelder det samme for disse fiskene?
Gratulerer med yngel
Du ser det når mora ikke passer ungene lenger.
Hvis yngelen gjemmer seg i munnen hennes hvis de blir redd så kan hun bare være der.
Hvis det ser ut som at de er redd henne og/eller de holder seg for seg selv så kan hun flyttes tilbake. Vanligvis etter to-tre dager, tror jeg.
Gjelder vel de fleste malawi-ciklider det der.
Takk for det Når det gjelder delvannsbytte i yngelkar, noe tips om hvor ofte og mye av gangen?
Kommer nok an på forholdet fisk og akvariestørrelse.
Hvor stort er karet ditt?
Jeg har ikke no fasitsvar, men selv hadde jeg skiftet ca 5 liter med romtemperert vann, og gjort det flere ganger i uken.
Spesielt når de har vokst litt og trenger mere mat, og hvis det blir flere kull oppi der. Bare pass på at det ikke blir liggende matrester etter fòring.

Supert, bukker og takker for gode tips Da skal jeg prøve det, så blir det spennende å følge med yngelet
Tilfeldig bekjentskap
© Ina Dischington
Reklame for plussmedlemskap