Blasse scalarer

driver å bytter ut vann for å hindre nitritproblem i nytt kar...også la jeg merke til de to scalarene mine...de er liksom ikke like svarte og sølv på kroppen som de var for ett par dager siden.. er det ett tegn på noe de prøver å fortelle meg? er ganske fersk på "fiskespråket" foreløpig.. de sorte stripene er mindre tydelig og kroppen ser mer "gråbrun
" ut enn tideligere..
Kanskje dem er syke? Hva ligger PH`EN, GH`EN, KH`EN, NO2`EN, NO3`EN PÅ? Hvor ofte bytter du vann? Hvor mye vann bytter du om gangen? Hvor stort akvarium har du? Hva slags mat gir du dem? Hvor ofte mater du dem?
Siden du har et nyoppstartet kar med muligens et nitrit problem, så ligge nok skylden der. Høyt nitrit nivå vil stresse fisken.

Minner deg på retningslinjene, spesielt dette punktet:
9) Det er viktig at overskrift i tråd/innlegg er kortfattet og informativ. Da får du raskere svar. Moderator kan endre overskrift uten varsel.

Alle retningslinjene finner du her.

Takk
ph og de andre verdiene er ok... hvis stress for eksempel kan gjøre at de skifter litt farge er det sikkert pga det, for har flyttet noen planter og rotet en del rundt nedi der nå mens jeg har byttet vann, karet har gått bare en uke og etter en del info i går har jeg begynt med å skifte ut 20-30% annenhver dag for å hindre nitritt.. jeg fikk aldri no beskjed om at karet måtte "gå seg inn" en god stund så blir mye bæring av vann fremover... av mat gir jeg "tetra min", karet er på 285l. og mater morgen og kveld
scalarene er nok friske de! for når jeg skrudde på lyset i dag var de svartstripete og fine i fargen... I TO MINUTT.. har bare på ett lystoffrør så er ikke megalyst heller! og det begynner å bli en del kriker og kroker (som de ikke benytter for er stort sett i midten i front!) er det mulig jeg må gjøre noe i toppsjiktet? for plantene går opp til midten omtrent. stemningen er rolig og ingen plager dem heller..
Tilfeldig bekjentskap
© Håvard Støre Andresen
Reklame for plussmedlemskap