Gullsøm i 325l?

Har for tide forelsket meg i gullsøm cikliden.
Har utrulig lust på denne cikliden å derfor lurer eg på om det går bra å ha den i noe eg trur er et 325l akvastabil? Er litt usikker på om det er 325l eller 375l.
Omm dette går bra, hvilken andre fisk kan gå at me de.?

På forhand takk
Gullsøm/ reen terror/ A.rivulatus. Er en stor agressiv chiclide. Dette er meget flotte, men har ikke kallenavnet "green terror" uten grunn.
Du bør ikke ha disse i mindre kar enn 375/400 liter, og et par er nok. De vil angripe eller spise mindre fisk, og vil også angripe større fisk. Du kan event. ha noen litt robuste maller i samme kar.

Finn ut hvor stort kar du har først. Lengde x Bredde x Høyde = Volum.
Takk for svar. Skal sjekke målene en annen dag. har karet lagre en annenplass.
Muligens eg berre må drøye det til eg flytter da. Liker fisken. men skolde gjerne hatt noe mer at me de.
Har sett litt på blå acara også , men de også er vel veldi territorielle.
Noen som har forslag til andre litt store fine ciklider som er litt mer fiske vennlige?
Blå Acara, er en god del roligere enn gullsøm. De er også mindre og ikke fullt så plasskrevende.
De fleste amerikanske chiclider trenger god bunnplass, så i et kar under 6-700 liter, er det begrenset hvor mange arter du kan ha. Dvergchiclider er jo en annen mulighet.
Ok. Må holde meg til det på (325l-375l) så lenge eg bor her isofall.
Men når eg kjøper meg hus håper eg på overgå deg VA=P
Må si eg er misunnelig!!!!
Ja da håper jeg du har planne klare... Jeg driver og planlegger et 10-12 000 liters Amazonas kar, i det nye akvariehuset.
Inaktiv bruker
Vidar-Alexander
Ja da håper jeg du har planne klare... ;) Jeg driver og planlegger et 10-12 000 liters Amazonas kar, i det nye akvariehuset. :)

Misunnelig =(
Hei har gul søm å det er ikke ren teror
den er rolig å fin men vile nok hat den i et kar på over 400 l
Den går ogaå me mindre fisk
min er 25 cm (øye mål) min går i et kar med fisk på 2cm
Tilfeldig bekjentskap
© Øystein Kaul Kartvedt
Reklame for plussmedlemskap