Pseudocrenilabrus nicholsi - en enkel fisk å få tak i?

Hei!

Var som vanlig på DAK møte, med tilhørende miniauksjon.
Hadde egentlig ikke tenkt å kjøpe noe, og derfor ikke tatt med meg så mye penger.

Men så dukket det opp noe jeg selvfølgelig syntes virket spennende.
Nemlig Pseudocrenilabrus nicholsi, problemet her er at jeg fikk kjøpt hannen, men de 2 fruene ( som ble solgt hver for seg ) gikk for noen som hadde tatt med seg litt mer penger enn det jeg hadde med.

En enslig hann er jo litt trist i mine øyne, disse danner heldigvis ikke parr, men jeg skulle jo gjerne hatt 3-4 damer til denne karen.

Er det noen som vet om dette er en enkel fisk å fåtak i? ( fullvoksen ) eller må jeg eventuelt pløye det private markedet?

mvh
Per Gunnar Stenersæter
Ingen har registrert at de har denne fisken her inne på forumet så noen særlig vanlig art er det nok ikke. Kanskje du kan forhøre deg hos akvarieklubbene i området om det er noen som kjenner til hvor de kom fra og om det er mulig å få tak i flere fra samme sted?
En kjapp Googling, og det ser ut som denne arten kanskje er sjelden å se i handelen, som f.eks. iflg. denne siden. Det er nok helst mellom private at denne skifter eier eller oppdrett selges. Det er en munnruger, og hannen var jo utrolig flott
takk for svar begge to. det var jo ikke helt det jeg ønsket da men...
Jeg har nettopp kommet en tur fra Drammen og det nærmeste jeg kom denne fisken var egyptisk munnruger. Ikke hadde de fisken på listene sine heller.
Lurer på hvorfor jeg til stadighet skal falle for fisk som ikke er så enkel å få tak i?
For legge ut noen anonser så får vi se hva som skjer
Takk igjen begge to!

mvh
Per Gunnar Stenersæter
Tilfeldig bekjentskap
© amr
Reklame for plussmedlemskap