Slem ciklide...

Jeg har akkurat kjøpt med en oransje papegøye ciklide som så veldig rolig og sjenert ut i dyrebutikken hvor den bare lå rolig under en stein og smilte.. Nå som jeg har fått den hjem i mitt 110 liters akvarium er den blitt helt vill og raser rundt og ødelegger planter (har hatt den i noen timer og den har allerede bitt av to planter..) Har lest at dette er ganske vanlig atferd, men slutter den aldri med dette? Hva kan jeg gjøre for å redde plantene mine, det kan jo bli ganske dyrt i lengden.. Den flytter også rundt på steiner, men dette er jo ikke et like stort problem som med de ødelagte plantene.
Vet ikke om det er en Hoplarchus psittacus eller en Cichlasoma-hybrid du har, men mange ciklider tar knekken på planter. Da må man bare velge, plantene eller fisken.
Hei
driver med chiklider å fikk vite at chiklider ikke slal ha planter men den fiske du har skøpt er en av de hisigte du får
Christoffer Helland
driver med chiklider å fikk vite at chiklider ikke slal ha planter men den fiske du har skøpt er en av de hisigte du får

Det stemmer slettes ikke.
Du kan godt ha planter, sammen med mange typer Chiclider, men du må ofte legge stein eller røtter rundt planten, så den ikke graves opp.

Papegøyechiclider (oppdrettsvarianten) er en av de roligere chiclide typene.

At den oppfører seg som det er nevnt her, kan komme av mange ting.
Feil vannkvalitet, stress o.l.
Jeg sa bare det som sto i boken
hei jeg stoler på bøker å sont men nå stoler jeg ikke 100 % lengre
Tilfeldig bekjentskap
© Yu-Chia Chang
Reklame for plussmedlemskap