Kan noen se hvilket kjønn mine to acarer er?
(hadde bare mobilkamera for hånden, bedre bilder kan taes om nødvendig)
Jeg har et problem med disse to.
Jeg ville jo så klart ha en hunn og en hann. Butikkmannen sa de var veldig lett å få til å bli et par, så han mente det var stor sannsynlighet for at de ble et par siden de er meget lekvillige. Men han virket usikker på å bestemme kjønn når hoven kom fram... Men jeg tok tjangsen. De er ca 8 cm lange begge to, og alle som gikk i akvariet i butikken virket rolige. Jeg stod og så på de ganske lenge, og ingen angrep hverandre... Men når de kom i akvariet mitt (260L med kun to ancistruser) så begynte straks den ene (den som butikken sa var hunnen) å svømme tett inntil den andre, og riste på hodet med åpen munn, så jeg tenkte wow er det lek etter første time heh..litt rart det var hunnen men.
Dagen etterpå så var "leken" byttet til rent fiendskap. Den antatte hunnen patruljerer rundt i akvariet og napper i den andre, biter den osv, totalt dominant.
SÅ, har jeg fått to hanner? to hunner? hunn og hann som ikke tåler hverandre? en hunn som skal legge egg og ser rødt i alt som rører på seg heh?
Ancistrusene på ca 10cm viser den ingen interesse som jeg antok. Har tatt ut og holder for seg selv den som ble angrepet siden den fikk så hard medfart etter bare disse to dagene jeg har hatt de.