Noen som har tips om en snill ciklide jeg kan ha i karet mitt?
Postet 18.03.09 kl 13:17
Postet 18.03.09 kl 13:34
Postet 18.03.09 kl 13:38
Postet 18.03.09 kl 13:50
Postet 18.03.09 kl 14:02
Kurvciklide
Jeg har ett parr med rød kurvciklide - disse har fin str., nydelige farger når de leker, og har stort sett øyne bare for hverandre. Veldig fredlige når de ikke har "boller i ovnen", og hissigere når de har egg og yngler, men det er vel stort sett alle ciklider...
Postet 18.03.09 kl 14:08
Postet 18.03.09 kl 14:20
Nina WHadde et par av disse før (og jeg vet 100% sikkert at det var Blå Acara), disse bøllet rundt med alle i karet. Hannen fikk til og med en fullvoksen guppyhann inn i munnen sin + at de tok flere platy.(Spiste ikke de hele akkurat da..)
Blå acara skal være snille... Våre går fint overens med scalarer, corydoras, div gurami, div botia, sølvhai, sae, div tetra, div L-maller, rød kurvciklide ... osv
Kun nå når de har yngel at de jager litt på de andre fiskene. Men de bare jager, de rører dem ikke.
Men det finnes krysninger med blå acara og gullsøm, disse ser ut til å arve temp sitt fra gullsøm desverre... kanskje det var de du hadde?
Thomasiciklide skal også være snill.
Postet 18.03.09 kl 14:57
Endret: 18.03.09 kl 14:59
Jeg har ikke hatt disse selv, men en fullvoksen blå acara ville jeg tippe at kunne forsyne seg av større fisk enn guppy, selv om den i naturen ikke er noen typisk fiskespiser. De kan jo bli omtrent 20cm og det er få fisker i den str som sier neitakk til en guppy. Men ser på trådene at folk har hatt de sammen med feks kampfisk. Så mulig det vil gå.
Nå er jo fisker også forskjellige fra individ til individ. Jeg vet at feks viltfangede fisk av mange arter virker langt "grådigere" enn tilsvarende "tamme".
Nå er jo fisker også forskjellige fra individ til individ. Jeg vet at feks viltfangede fisk av mange arter virker langt "grådigere" enn tilsvarende "tamme".
Postet 18.03.09 kl 15:27
Prøv paleter
du kan jo prøve palet ciklide den spiser sansynligvis yngelen du får
Postet 20.03.09 kl 15:39