Dvergacara

har noen her noe peiling på dvergacara? jeg skal kjøpe det, men vil gjerne høre om deres personlige erfaring. Syntes det stod litt lite om den. Hvordan er det å få lek på dem, noe spesielt jeg bør ta hensyn til?

Hvor får jeg kjøpt fine dvergacaraer?
Hei og velkommen til Akvaforum. Jeg har slette tre av dine likelydene tråder. Som nybegynner har du sikkert mange spørsmål, og vi skal forsøke å svare så godt som vi kan på det du lurer på.

Vil gjerne oppfordre deg til å lese "retningslinjer" for bruk av akvaforum.
Akvaforum har ca 10.000 medlemmer i dag, mere eller mindre aktiv. Dette krever at våre medlemmer har en selvdisiplin og ikke starter flere likelydene tråder, selv om man ikke får svar i løpe av noen timer.

Det kan også være lurt å lage seg en egen nybegynnertråd, der kan du stille alle de spørsmål du måtte ha forløpende. Ved hjelp av overskriftene fremkommer det hva du ønsker svar på.
Lykke til med din nye hobby.
Plussmedlem
Jeg har hatt et flott par med dvergacara. Hannen døde for ca. et år siden, men hunnen lever fortsatt. Jeg er egentlig på utkikk etter en ny og fin hann, men jeg har ikke funnet noen som har vært bra nok

Paret lekte ganske ofte, men det ble aldri noen yngel som vokste opp. For mange andre fisk i dette karet.
Hunnen passer yngelen aleine. Derfor er det en fordel med et større akvarium. Eventuelt så kan du fjerne hannen over i et annet kar.

Det går for å være en liten rovfisk.
Hos meg la jeg ikke spesielt merke til noe slik. De minste kardinaltetraene fikk være i fred. Ble kun jaget da hunnen passet yngel.

Det hender at jeg ser dvergacara på Strømmen Storsenter, men de har bestandig vært så små.

hvis jeg har to brun/rød aktige acaraer kan de få fargerik yngel eller blir alle brune?
Tilfeldig bekjentskap
© Kristian Svantorp
Reklame for plussmedlemskap