Hvordan bli kvitt 200 mini thorichtys ellioti`s??

Fikk ca 200 Ellioti yngel for ca 1 mnd siden, ser ut til at overlever også Spm er bare hvordan jeg blir kvitt dem? Altfor slitomt å selge de enkeltvis på nett, ikke har jeg tid heller. Spurt noen akvariebutikker hvor de fleste sier de "sikkert kan ta noen" når de er blitt 3-4 cm. Greit nok det, men hadde jo vært hyggelig å få en slant for ungene etter alt styret...

Noen som har tips mht noen i Oslo området (Østlandet) som kjøper store kvantum på en gang? Evt. andre tips? Greit å være forberedt da de er 2 cm allerede..

J.T
Det finnes kanskje noen akvarieklubber som har auksjon i nærmeste framtid??
Jannike Thomassen
... Spurt noen akvariebutikker hvor de fleste sier de "sikkert kan ta noen" når de er blitt 3-4 cm. Greit nok det, men hadde jo vært hyggelig å få en slant for ungene etter alt styret...

Jeg tror 3-4 cm er vanlig å si uansett art. En liten slant kan du vel regne med å få fra butikken, men vil du ha maks profitt må du nok ta belastningen med å selge privat og sende og få folk på døra.
Jeg tror heller ikke du får kvittet deg med en bønsj på klubbauksjonene, men å ta med noen få er sikkert ikke dumt. Og post hva du skal ta med i tråden for arrangementet i forumene.

Kommende auksjoner: Storauksjon i Moss nå på søndag og klubbauksjoner i Lillestrøm og Omegn Akvarieklubb første mandag i måneden og Oslo Akvarieklubb første torsdag i måneden.
Dette er grunnen til at jeg sluttet med masseynglende ciklide-arter
De får så skrekkelig mange, og det er så vanskelig å bli kvitt hele kull. Dette er en type fisk som folk aldri kjøper en hel stim av, dermed så må man regne med at de fleste privatpersoner som gir respons på annonser kun vil ha et par eller maks en trio hver. DET blir det mye jobb av om f.eks. scalareparet ditt eller dine Blå Acara har fått 200 - 300 yngel, ja.... Det var like vrient med Apistogramma. Smalt marked (ikke alle kan ha ciklider osv), og skjev kjønnsfordeling i yngelkullet attpåtil... håpløst å bli kvitt.

Man bør i grunnen tenke seg om to ganger uansett hvilken art det er man har fått yngel på, før man gjør noen innsats for å få kullet til å vokse opp. Det er for sent å tenke på det etterpå. Man bør ha som kriterie at fiskearten skal være lett å selge og i det antallet man sitter med. Hvis ikke får man sile ut og beholde kun noen få yngel, og konsentrere seg om å få opp bare disse. Det er lettere å få solgt 10 ungfisk enn 200, ja

Det er en erfaring jeg forlengst har lært meg
Tilfeldig bekjentskap
© Andreas Bjørvik
Reklame for plussmedlemskap