Palettciklide

Hei.
Palettcikliden min (hun) har blitt veeeeldig mørk i fargen. nesten svart. er det noen som kan forklare meg hvorfor? hannen er ikke sånn..
De er nok i lek...kanskje det er hun som er litt på'n og prøver og gjøre seg til for hannen. (Misforstått dette med lek litt, eller kanskje blitt en sånn der nymotens fisk som tror på likestilling)

Palettene blir ofte en del mørkere og mer tydeligere i fargen under lek.
hmm.. denne er ikke tydelig i fargen, ser bare svart ut nesten.. hehe.. fatter mente den var drektig når han så rødfargen på magen (før fisken ble svart over hele) , men fisken har jo alltid vært knallrød... utenom nå som svartfargen tok over..
Ble ikke bilder til å skryte av.. men fikk hvertfall tatt noen nå..
Ser i hvert fall litt av fisken, og dette ser ut som en palett som er skikkelig på sjekker'n.

Og husk at en ciklide er ikke drektig..den legger egg. Er du sikker på at hun ikke har lagt egg allerede?
ja, stemmer det.. hehe.. men hørt at denne blir ganske rød i buken når den er i gang, men syns den har vært det hele tiden...
nei, jeg aner ikke om den har lagt egg eller ikke før, for har aldri sett noe.. men skal ikke nekte for at den kansje har lagt, uten at jeg har sett og det har blitt spist.. legger ALLE ciklider egg?
Christer B
legger ALLE ciklider egg?

Hmmm...det er jeg ikke 100% sikker på, men er ganske sikker på at ingen cilkider er levendefødere.

Bare vent...snart har du nok MANGE små paletter i karet ditt. Paletter er ofte suverene foreldre, så det er veldig moro å følge med på barnepass o.l.
Christer B
Ble ikke bilder til å skryte av.. men fikk hvertfall tatt noen nå..
Har du slått av lyset i rommet? Prøv å slå av blitzen i tillegg...
du mener det ja da håper du har rett hehe.. fikk sebraciklideynger for en stund siden, men tok ikke mange dagene før de var borte de har lagt egg igjen, vet du ca hvor lang tid før de klekker? vet dette kansje blir feil å spørre om annen ciklide enn det tråden handler om, men er ment som spm til deg ikke alle andre som hele tiden skal kritisere
Einar
[QUOTE=Christer B]Ble ikke bilder til å skryte av.. men fikk hvertfall tatt noen nå..
Har du slått av lyset i rommet? Prøv å slå av blitzen i tillegg...

det kan jeg prøve forresten er jo deg jeg kjøpte kardinaltetrane av jo :P hehe
Tilfeldig bekjentskap
© Yu-Chia Chang
Reklame for plussmedlemskap