Vil desse fiskene gå sammen?

Har noen platyer(og noen molly i samme str, 2 sverddragere, 2 scalare og ein stor gull fisk i mit selskaps kar( 2 pleco og noen eplesnegler)
Jeg har lyst på noen fine fisker, og kom over Blågurami, trur dere det vil gå sammen i samme kar? eller vil det bli kaos?
165l akvarium, har gjemmesteder, huler, planter.
Jeg tror du bør vurdere fremtidig omplassering av både pleco'en og scalarene. De vil bli altfor store for et 165 liters kar. Scalarene vokser voldsomt i høyden, det er ikke så lenge de er på størrelse med små, søte tjuekroningsmynter
Plecoen derimot... den blir et svært beist med tiden, en lang rugg. Heldigvis vokser den ikke så fort som scalarene gjør Hvis det er den du har da...? Sikkert at det ikke er vanlig Ancistrus? Det kan eventuelt være en gibbiceps også, og de blir også veldig store - for store for ditt akvarium. Både pleco og gibbiceps er de mest vanlige mallene å finne i zoohandelen, til tross for at de blir så svære etterhvert. Men det passer jo butikkene på å ikke nevne for kjøpere....

Hvis du skiller deg av med scalarene etterhvert, tror jeg nok blå guramiene ville passe nå. De gullfargede guramiene er akkurat samme art som den blå, de har bare ulik farge.
Hei=) jeg vet scalare og pleco blir ganske store, plecostomus var den infoen jeg fekk på dyrebutikken. scalarene kan flyttes om ein stund, det kan og plecoen=)

men er det noen som har noen tips om blågurami? jeg fekk kjøpt 4 stk, men kjønn viste ikke de noe om... så får bare håpe det er endel hoer:P
Det er ikke så lett å se forskjell på kjønnene når de er unge. Det man ser på er om ryggfinnen blir lang og spiss (hann) eller kortere og rundere i kanten(hunn). Håper du har fått flest hunner ja, ellers kan det bli travelt i akvariet. Jeg hadde slike en stund men syntes det var såpass stress med de at jeg ga de bort. De jaget hverandre så det singlet i glasset noen ganger. Litt spesielt var det å se den største hannen når han jagde sine konkurrenter, han presset luftbobler igjennom gjellene når han tok dem igjen. Bare så det bruste! Nå har jeg pærlegurami i stedet og de er så fredelige atte.
hehe=) takk for svaret=) så vidt jeg husker ser jeg forsjel på finnene, jeg sa til kjæresten hvorfar 3 av de var forskjellige i forhold til den andre... de er kansje 5 cm? pluss minus en cm?
Tilfeldig bekjentskap
© May A. Bruøygard
Reklame for plussmedlemskap