Sebraciklide yngel

Hei. har akkuratt fått sebraciklide yngel nå for tredje gang, men dette er første gang jeg har rukket å tatt de ut før de har blitt spist av annen fisk hehe. så lurer på om noen vet hvor lang tid det tar før disse begynner å svømme rundt? nå så er dem 1-2dager gamle, og ser ut som bittesmå rompetroll på 3mm små hehe
Om du ser her så er det 119 som har beskrevet oppdrett på sebraciklide.

Fram til de har brukt opp plommesekken sin trenger de ikke mat, når den er borte må du begynne å fóre dem.

Har du plass til dem når de vokser til og trenger større kar? Ikke veldig lett å omsette disse, har du en plan for hva du skal gjøre med all yngelen når de vokser til?
fikk ikke noe svar på det jeg lurte på....
har ikke lagt noe plan enda. har plass til en del selv.. ellers har jeg familie som sikkert vil ha og :P
sebraciklider er ganske hissige når de vokser til. har selv hatt oppdrett på disse å fikk problemer med å bli kvitt dem, endte med koking til slutt. når det gjelder oppveksten er det jo foreldrene som både mater dem å passer på dem.(de tygger maten for dem å spytter den ut til yngelen)
åja. hehe. har sett det at disse er vanskelig å bli kvitt.. jeg tok ut noen yngel og tok de oppi ett lite kar, så nå har de faktisk begynt å svømme rundt selv og jeg knuser flakfor til dem og de spiser satser videre på hobby oppdrett av de nå, som de har fått eget kar
Tilfeldig bekjentskap
© Janne Ekström
Reklame for plussmedlemskap