Papegøyeciklide og midasciklide

Hei. etter jeg fikk en ukjent fisk i akvariet, som jeg senere fant ut at var en hissig ciklide, Midasciklide. så har jeg ikke tatt sjansen på å skru av lyset i karet for tenkte kansje denne da begynner å jakte siden jeg har fått vite den er hissig som pokkern. har sett at papegøye cikliden min har vært redd for den, og nå ser den nærmest ut som den "sliten" kan dette stemme? oppførselen dens er å være i overflata, ser ut somden bil ha luft, og er slapp og svømmer litt rart... da jeg fikk se denne midas cikliden være "slem" mot den på dagtid når denne begynte å bli slapp, valgte jeg å flytte papegeøye cikliden over i et annet kar for å se om den kan bli frisk igjen. kan dette være at papegøye fisken ble utslitt??

kan det også stemme at aggressive fisker kan virke rolig og snill som et lam når lyset er på, men våkner som en djevel når lyset er av? denne midascikliden har jeg hørt at kalles red devil og ikke uten grunn, så har søkt litt og sett klipp av at den ikke er særlig snill. men denne er nesten snill som et lam når lyset er på, men når jeg skrudde av for å se, så prøvde den seg på en fisk som kom seg unna.. derfor ikke tørt å skru av lyset før jeg får nytt kar til den, hvis ikke må jeg vurdere å legge den ut på rubrikk
Hvor stort kar har du disse i?
Og hvilke andre fisk?
A.Citrinellum som du kaller "midas" Bør ikke ha mindre enn 4-500 liter.
Den passer dessuten ikke sammen med andre roligere og mindre fisker.

Du bør nok vurdere å kvitte deg med den.

Alle fisk trenger en "hvileperiode" i døgnet, uten lys. Det er ikke bra i lengden å ha lyset på hele tiden.

Disse chiclidene er ikke nattaktive.
Om du skrur av lyset i karet, og det kommer lys inn fra resten av huset/rommet, så er det jo ikke mørkt i karet, og dermet er også fiskene aktive.
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap