Sommerfuglciklider

Jeg har en flott sommerfuglciklide-hann i det ene akvariet mitt.

Han hadde en gang en make, men hun døde desverre.

Jeg har trålt akvarieforretningene rundt omkring i Stavanger for å finne ny, men den eneste jeg fant var på Kvadrat og kostet over 350(!) kr...iallefall sa ekstrahjelpen som jobbet der det, og det hang en prislapp på det ene karet som sa den prisen...

Jeg betalte vel ikke mer enn 69-79 kr for de jeg kjøpte tidligere et annet sted.

Rart at prisene skal variere sååå voldsomt for samme fisken med samme størrelsen/ fargeutvikling.

På akvarieforretningen der jeg bruker å handle har de bolivianske sommerfuglciklider, de er vakre de også, men ikke fullt så flotte som den med alle fargene på.

Så kommer det jeg egentlig lurer på...

Om jeg kjøper meg to-tre bolivianerhunner, vil de da kunne parre seg med Ramirezi-hannen?

Eller kanskje det er noen som har Ramirezi-hunner tilsalgs privat i Stavangerdistriktet?
Ønsker i såfall noen som har begynt å få farge på kroppen.
Er det lurt å kjøpe to hunner, eller bare en?

Hannen må vel få litt å velge mellom?
Bolivianske hunner kan ikke parre seg med hanner av den vanlige sommerfuglcikliden. Dette er to forskjellige arter.

Sommerfuglciklidene er parfisk og holder seg til en make når dem har blitt et par. Om du da har en enslig hunn til overs så vil paret plage den enslige hunnen og verste fall så mye at hun dør av stress etc.
Tilfeldig bekjentskap
© Erlend D Bertelsen
Reklame for plussmedlemskap