jeg har palettciklide par de fikk unger (2uker siden imorra) hannen passet på ungene mens hunnen holdt fiender og slikt unna, hu passet også på ungene men var hannen som konstant var hos de. noen dager siden begynte hunnen å jage hannen vekk fra ungene, det begynte rolig, hu bestemte når han fikk være nær ungene. mens så begynte det, hu jagde han hele tiden, bare han rørte seg mens hu så det ble han jaget, det går også en kinesisk algespiser som har blitt jaget siden ungene kom.
etter at hannen begynte å bli jaget har algespiseren følt jeg litt mere fri og tør å svømme vekk fra gjømmestedet, men må holde laang avstand fra ungene. da dette er 56 liter så er det ikke store plassen å svømme på for algespiseren han må våre på motsatt side av hunnen.
jeg har håpet på at jagingen av hannen ville ta slutt, men blir bare værre å værre, idag så jeg noen sår på hannen, vanskelig å se såret noe særlig, han gjømmer seg innafor pumpa, mellom pumpa og glasset i hjørne, det er kun 2-3 cm mellom der så ikke store plassen han holder seg på, han ser helt J***** ut. hva skal gjøres??
noe jeg har tenkt på er putte hunnen i føde kasse så hannen kan ta seg av ungene og han får spist.
noen som har opplevd det samme?
ps. sorry hvis det er skrivefeil, eller dårlig forklart men ikke tid til å se mellom det jeg har skrivi å rette det.