Yngel henger i overflaten

har et 250l akvarium med yngel det er pallett ciclider sebraciclider har pumpe og luftbobler oppi dær alt er renset og i orden..men all yngelen er i overflata hele tiden..?? er dette normalt?? håper på svar...
Yngel i overflata
det er ikke Normalt, spesielt om de snapper etter luft. puster de andre fiskene hurtig eller tungt??
da kan det være nitritt eller oksygenbrist i karet ditt,.
yngel skal være på bunnen for det meste..

filathor
det er ikke Normalt, spesielt om de snapper etter luft. puster de andre fiskene hurtig eller tungt?? da kan det være nitritt eller oksygenbrist i karet ditt,. yngel skal være på bunnen for det meste..

Helt enig....
Hei takk for svar
jeg skal ta ei vann prøve i morgo på dyrebutikken...da får jeg vel den hjelpen jeg trenger til og få vannet slik det skal være for dem håper jeg!!
Skift litt vann mens du venter på morgendagen, mest sannsynlig vil det hjelpe.
Hei
nå har jeg skiftet vann så da får jeg se om jeg får hjelpet de i morgo forhåpentligvis
Ser i en annen tråd at du har vasket alt i karet, tom. pumpa. Alle de gode bakteriene som er i pumpa og som fjærner skadelig stoffer har nå dødd
Du må regne med å måtte bytte vann ,30-50%, hver dag i ca 1 måned. Hvis ikke vil nok alle fiskene dø.

Hvis du kjenner noen som har akvarium, burde du spørre om å få filtergugge av dem, så du får litt bakterier å ha i pumpa. Eller så kan du spørre om du får på dyrebutikken.

1 måned, nå overdriver du litt Kine. Hun må bytte 30% ofte, men ikke hver eneste dag.
Mathias Kippenbroeck
1 måned, nå overdriver du litt Kine. Hun må bytte 30% ofte, men ikke hver eneste dag.

Hun har ca. 100 fisk i karet. Nesten alle er ciklider. Alt er vasket.
Burde bytte vann ofte! ihvertfall i begynnelsen. Så kan hun minke på vannbyttene når hun ser forbedring...
ca. 1 måned= betyr til du ser forbedring/ at vannverdiene er blitt bedre. Man må nesten se det ann.

Helst ikke mat fiskene på noen dager. De klarer seg godt i ei uke uten mat, hvis de er større en 1cm. Dette for å minke forrurensningen i vannet.

100 fisk ja... Da er det en annen sak, Kine! Er vel mye mer enig i deg da. Helst skulle du matet maks en gang i uken men siden du har yngel... Jeg vet ikke da.
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap