Har en "åpen" plass for liten sør-amerikansk ciklide, noen tips?

Har for tiden et veldig åpent og lyst oppsett i ett 120l lido og har fått et par "åpne" plasser for et par små sør-amerikanske ciklider. Noen som har noen ideer for hva som kan passe i dette oppsettet (se bilde)?

Oppsettet er nytt (med tilsatt CO2) så en litt tettere beplantning er planlagt...
Ciklide
hva med arcocentrus nanulatus(gul sebra ciklide) den er fin og blir ikke så veldig stor, er også blant de mer fredlige
Jeg tenker Apistogramma med en gang noen sier liten cicklide

Apistogramma Panduro

[External Image]

Tom C sitt bilde illustrerer potensialet i denne fisken. Hunnen er forøvrig også meget vakker.
Enig i at panduroen er pen. Den skal jeg ha et ektepar av i mitt kar
Ååå den der panduroen var helt nydelig! Den har jeg ikke sett i det hele tatt på butikkene her.
Fins mange flotte apistogrammaer, men vil ikke anbefale PAnduro i en Juwel Lido, er for lite bunnareal. Denne apistogrammen kan være veldig aggresiv selv innad i et par, hvor hannen kan ta livet av hua om hun ikke har mulighet til å trekke seg unna ved behov.

Da vil jeg heller anbefale A. cacatouides

[External Image]
Kommer ikke kakaduen til å fylle karret med yngel innen kort tid?
julnil
Kommer ikke kakaduen til å fylle karret med yngel innen kort tid?

Det vil jo også Panduroene gjøre om forholdene ligger til rette. Er ikke vanskelig å få dem i lek. Har man en hann og en hunn av en ciklide og de trives så vil de aller fleste arter leke og legge egg.
Jeg foreslår en liten Apistogramma art jeg er veldig svak for, og den har ikke samme aggressive tendens som Panduro:
Apistogramma trifasciata
Apistogramma viejita
Jeg kan skyte inn at A. Viejita er fine fisker som oppfører seg pent. De er teritorielle, danner harmoniske par og må ha en hule eller to..fine farger har de også. Jeg har et par som du kan se her.

hunnen
[External Image]

hannen
[External Image]
mona o
Jeg foreslår en liten Apistogramma art jeg er veldig svak for, og den har ikke samme aggressive tendens som Panduro: [URLBLOCK1]

Den der var jo bare "ure" søt og nusselig
Tilogmed corydorasen er jo større enn disse.

Skal følge med i denne tråden, da jeg også er på leting etter en vennlig liten ciklide til mitt kar.
Min akilles i letingen etter en ciklideart, er at jeg ikke vil ha yngeleksplosjon og terrorisering.

Eni
filathor
hva med arcocentrus nanulatus(gul sebra ciklide) den er fin og blir ikke så veldig stor, er også blant de mer fredlige

den ver dritfin
Tilfeldig bekjentskap
© Holger Lockertsen
Reklame for plussmedlemskap