Hvor store palettciklider?

hvor store må palettciklider være før de kan legge egg og leke?
han og hunn i størrelse?
Mine var 4-5 cm. Bare pass på at hannen er større en hunnen.
ok, så det er ikke en slags grense på at de må være større enn så og så, så lenge hannen er større så går det greit?
jeg har tenkt å prøve meg på et lite oppdrett a palettciklide, har dere noen tips for å få det velykket?

har en hann nå og får tak i en hunn på mandag.

de skal gå i et 65 liter akvarium sammen med 8 kuhlii åler og et par ancistruser.

tips angående, huler, planter, varme, osv ( praktisk talt alt som har noe med et vellykket oppdrett)
GuppyFan
jeg har tenkt å prøve meg på et lite oppdrett a palettciklide, har dere noen tips for å få det velykket? har en hann nå og får tak i en hunn på mandag. de skal gå i et 65 liter akvarium sammen med 8 kuhlii åler og et par ancistruser. tips angående, huler, planter, varme, osv ( praktisk talt alt som har noe med et vellykket oppdrett) :)

Jeg vil råde deg til å være forsiktig med ancistrus i kar hvor du ønsker å drive oppdrett av små ciklider. Ancistrus spiser nemlig egg. Dette er egen erfaring hvor min kokkosnøtthule ble ribbet totalt for egg av ancistrus. Det vil si at om du skal være trygg på dine egg, ville jeg fjernet ancistrusene. Gøy å se egg i hula den ene dagen for kanskje bli skuffet over at eggene neste dag er spist av mallene dine. Men ønsker du likevel å prøve deg med mallene i samme karet ønsker jeg deg lykke til.

Edit
Ser du har to tråder hvor du har samme temaet oppe. Du bør holde deg til en tråd slik at det er lettere både å hjelpe deg og for deg selv å holde orden på dine svar ;- =)
Tilfeldig bekjentskap
© Lars Jamne
Reklame for plussmedlemskap