Hvor-mange spørsmål

Hvor mange Apistogramma kan jeg ha i et 120 liters kar, sammen med 8 corydoras og 15 neontetra?

Det står mellom Apistogramma agassizii- regnbueciklide og Apistogramma cacatuoides-kakadueciklide.

Kan jeg ha 2 han- og 2 hunfisk? eller 1 han- og 3 hunfisk? eller bare en av hvert kjønn?

Mitt svar er ingen, faktisk. Jeg har prøvd å ha et par apisto sammen med cory i en 110-liter, og det gikk ikke mange dagene før jeg måtte evakuere coryene i hui og hast.

Corydoras går generelt ikke bra sammen med ciklider, ettersom ciklidene er revirhevdende og coryene ikke forstår hva "revir" er for noe.

Det er faktisk observert at apistoer kan hakke ut øynene på coryene når de passer på egg og yngel Mine coryer fikk juling før det var lek på gang hos apistoene.

Dette er synd, ellers hadde jeg hatt massevis av apistoer selv. Men siden apisto og cory ikke går så greit i så små kar, har jeg måttet velge.
ok, i et 80 liters kar da? om jeg enten flytter coryene til 80 liter eller setter ut apistoene der?
Har du muligheten til å ha apistoene i et annet kar enn coryene (enten 120-literen eller 80 literen) kan du ha et par. En fredelig stimfisk i tillegg, så har du et flott kar. Har lyst på et slikt oppsett selv, men... coryene har overtatt alt her
ja, forstår hvorfor du er coryfrelst. jeg også synes de er flotte skapninger!

får vel prøve å kvitte meg plecoene i 80 litern å skaffe meg to apisto.
mon tro hvilken jeg skal velge, regnbue eller kakadue. ?
Akkurat det der er det verste med apistoer: Å velge! De er jo så flotte alle sammen

Det kommer vel egentlig an på smak og behag - og kanskje til en viss grad hva som er overkommerlig å få tak i
Tilfeldig bekjentskap
© Mari galland
Reklame for plussmedlemskap