Vanntemperatur

Inaktiv bruker
Hei, jeg har to Platinum acara, en på 8 cm og en på 12.
I oversikten står det at de skal ha 34 `i vannet. Men dette stemmer vel ikke? Jeg har merket at de trives best ved 24-25 grader. Jeg har prøvd å ha litt varmere vann men da ser de ikke ut til å trives. Jeg lurer også på hva jeg kan mate disse fiskene med utenom tørrforet.
Svar
en rask sjekk i fish bace fiser at fisken skal ha en temp på mellom 23 og 43 c`
Ciklidepellets/sticks som f.eks Tetra eller JBL sine pleier å falle i smak hos de fleste kjøtt/altetende ciklider.
Inaktiv bruker
Sjefete acara
Ulvster
Ciklidepellets/sticks som f.eks Tetra eller JBL sine pleier å falle i smak hos de fleste kjøtt/altetende ciklider.

De får det allerede + litt rogn fra reker.

Jeg lurer litt på en ting. Jeg ha altså to acara og de er like gamle men den ene er 12 cm og den andre bare 8 fordi den store sjefer og lar ikke den lille få lov til å spise. Den store jager den lille og er ikke særlig snill med den

Men så kjøpte jeg flere fisk, og har nå 3 små regnbuefisk og 2 små gullfisk Etter det ble den store acaraen snillere og lot den mindre få spise og var litt kompis med den et par ukers tid. Siden det da ble flere som skulle kjempe om maten så så det ut som om de ble samarbeidspartnere. Men nå er tilbake til det gamle. . . og jeg lurer på om den lille acaraen er lykkelig når den har denne sjefete slemmingen som hele tiden jager den vekk når det er mat å få ?
Jeg skjønner jo at den lille neppe hadde overlevd i naturen siden den ikke er frekk eller pågående og ikke tør spise i frykt for at den andre skal se det. Og den andre ser det jo så derfor må jeg være kreativ for å i det hele tatt få i den lille litt mat.. . .

Har slike acara det best alene eller i par? Dette paret ser jo ikke ut til å ha det bra sammen. ..Men de var sammen i butikken der jeg kjøpte dem så de har antagligvis vært sammen siden fødselen...

De har hvert sitt gjemmested i akvariumet, i hvert sitt hjørne. Men det er bare den store som er revirhevdende og litt aggressiv. Den er dog ikke aggressiv overfor de andre fiskene mine. Ser ikke ut til å bry seg om dem.

Bør jeg gi bort en av acaraene og i såfall, kanskje den store?
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap