Sommerfuglciklider som jager hverandre

Har fire sommerfuglciklider som jeg kjøpte for ca to uker siden. De er ca 2-3 cm. Det skal være to av hvert kjønn, men en av de som skal være en hunn er jeg ikke så sikker på lengre... Altså kan det hende det er tre hanner og èn hunn. Karet er på 290 liter.

I alle fall, jeg begynner å bli litt usikker på om alt er som det skal være. For ca en uke siden begynte de med ting som å stå i ro rett overfor hverandre, før en plutselig flyr på den andre og så vekk, jage hverandre o.l. Noen ganger kan de også svømme ved siden av hverandre, stoppe opp litt, og så flyr den ene på den andre, ser ut som den napper i den, før den stikker. Flere ganger har også tre og noen ganger alle fire stått sånn mot hverandre med noen cm mellomrom, og så plutselig flydd på hverandre alle sammen. Er spesielt de to største hannene som gjør dette.

Ingen av dem har sår eller ser ut til å være skadet på andre måter, men jeg synes ikke det her ser helt bra ut.

Hjeelp?
Ikke noe å bekymre seg over da dette er helt normal adferd for sommerfugl ciklider.
Å, så bra. Takk for svar.

Men, hvorfor gjør de det, egentlig?
For å måle styrke, hevde revir,hvem som skal ha dama etc:P
eg har 2 sommefuglciklider og dem jager hverandre av og til, men 2 sec senere er dem venner igjen hehe, det er kun jaging, ikke noe slossing.
Tilfeldig bekjentskap
© Yu-Chia Chang
Reklame for plussmedlemskap