Stor hoved fisk i 540liter

hei!

finnes det noen store cicklider jeg kan ha i mitt 540kar?
har tenkt litt på oscar, og piraya(ikke at det er en cicklide da men, men det karet jeg har nå er for lite mener no jeg.)

jeg ønsker meg en stor ciclide art som er pen å se på, får litt str på seg og er stort sett lett å få tak i.

bruker da en fx5 pumper og karet er innredet med masse røtter.
Hva med en gruppe jordspisere?
Rolige, flotte chiclider som også kan nå en viss størrelse.
Har eit forslag
det er ein ciklide art som blir lignande diskus i form og størrelse(20-25 cm). men eg huskar ikkje kva dei heite. Trur det er heros eller noko liknande. Nå eg var på auksjon så kom dei opp fleire gonger, så dei kan ikkje vera den værste sorten å få tak i.

Dei er ikkje skarpe fargar i, men eg syns dei var fine likevel. Dersom eg skulle hatt store ciklider og det skulle passe i eit 540liter så ville eg hatt dei i vertfall.
(eg er enig at oscar blir for store til eit slikt kar)
Heros Severus eller Heros Notatus er fine rolige og elegante ciklider. Ellers er f.eks et Gullsøm par passe - de er ikke fullt så rolige, men veldig fine og blir bra størrelse på dem - spesielt på hannen.
Personlig syns jeg FRONTOSA er den fineste cikliden som er. I hvertfall av de med størelse.
Ildbuk er jo pene og skalarer da. ER veldig vanlige, men de blir jo ok str på og er lette å få tak i.
Jeg har fremdeles 12 skivetetra svømmende. Du får dem billig.

Jon
Tilfeldig bekjentskap
© Benny Rytter-Johansen
Reklame for plussmedlemskap