Acara som er et bøllefrø :d

Inaktiv bruker
Hei igjen,

Hva synes dere jeg skal gjøre med de to acaraene mine. Jeg har to stykker, en på ca 12 cm og en på ca 8 cm. Den store jager den lille hele tiden så den ikke får lov til å spise. Og den jager den og biter etter den hver dag så den tør jo ikke gjøre annet enn å ligge og gjemme seg. Ville den hatt det bedre dersom jeg solgte/ga bort den store acaraen? (jeg har i tillegg to gullfisk i akvariumet men de får være i fred)

I såfall, er det noen her som vil ha en acara på 12 cm som er et skikkelig bøllefrø?

Jeg har lagt ut bilde av den på profilen min.
Acara
den store ligner ikke på en acara,.??!! ser mer ut som en nicuragua ciklide eller noe i den duren?
uansett fisk med ulik størrelse ender ofte med krangel og elendighet,. den minste ville nok hatt det best alene eller sammen med likesinnede som er jevnstore
Dette ser da ut som en regnbue ciklide og iallefall ingen blå acara. Jeg ville kvitta meg med den og heller skaffet meg en blå acara av motsatt kjønn av den du har. Disse er nemmelig parfisk.
Inaktiv bruker
Jeg kjøpte dem nylig i en butikk i Tønsberg og de sa at det var Acara så da får jeg kanskje stole på det Men jeg har jo ikke greie på fisk selv. Når jeg kjøpte dem sa de at de trivdes best sammen to eller flere, derfor kjøpte jeg begge, men jeg innser jo nå at dette var feil informasjon.

Jeg aner ikke om de er like gamle, de kanskje er det, for siden den lille fisken aldri får lov til å spise så vokser den jo saktere.

Ja jeg får vel prøve å få gitt bort den store da. den er jo litt av en personlighet og den spiser av hånden. Men den hadde nok også hatt det bedre med sitt eget revir antar jeg.
Se her
link:

flot ciklide.
skal være rolig men du har vel forlite kar :P
Sjokolade chiclide det der ja.
Inaktiv bruker
Sjokoladeciklide... jøss. . .

Vet ikke om de trenger så mye plass igrunnen for de bevegser seg jo ikke annet enn når det er mat-tid. De gjemmer seg og er jo ikke akkurat en fisk som svømmer så mye rundt :P
Inaktiv bruker
Ja da fant jeg endelig ut hva slags fisk jeg hadde kjøpt:P

Det står at den spiser all fisk som passer i munnen, men den har ikke prøvd seg på å spise de minsre fiskene jeg har (regnbuefisk).

Inaktiv bruker
Må bare svare igjen. Jeg kjøpt disse og de sa i butikken at de kunne bli maks 18 cm men nå ser jeg jo at de kan bli hele 30 cm (!) Det nytter tydeligvis ikke å stole på den informasjonen man får i butikkene da. . . . .
Og den butikken skal være veldig seriøs og bra ( i tønsberg). De selger mye fisk og har som regel veldig bra utvalg der.
Akorat
Monotypi
Sjokoladeciklide... jøss. . . :-) Vet ikke om de trenger så mye plass igrunnen for de bevegser seg jo ikke annet enn når det er mat-tid. De gjemmer seg og er jo ikke akkurat en fisk som svømmer så mye rundt :P

defor krever den støre kar
Aldri aldri hør på dem
Monotypi
Må bare svare igjen. Jeg kjøpt disse og de sa i butikken at de kunne bli maks 18 cm men nå ser jeg jo at de kan bli hele 30 cm (!) Det nytter tydeligvis ikke å stole på den informasjonen man får i butikkene da. . . . . Og den butikken skal være veldig seriøs og bra ( i tønsberg). De selger mye fisk og har som regel veldig bra utvalg der.

dyrebutiken kan du ikke stole på
Inaktiv bruker
ciklidesyka
akaraen blir 22 cm

Det står jo 30 cm her på de infosidene . . .
Inaktiv bruker
ciklidesyka
ikke akaraen

Ja men det er jo en sjokoladeciklid . . . ? Det sier ihvertfall de her da
Hehe
jeg sa det så da må du jo si det istened for akara xD
men sama det xD
Inaktiv bruker
ciklidesyka
jeg sa det så da må du jo si det istened for akara xD men sama det xD

Når jeg kjøpte fiskene så skrev de "acara" på en lapp til meg

Og når jeg kjøpte gullfiskene skrev de "vanlig gullfisk" men etterpå fant jeg ut at jeg har to sjeldne eksemplarer.. . så det er visst feil det også.
Sjeldne gullfisk?
Bilder? Ble litt nysjerrig.
Tilfeldig bekjentskap
© Lars Jamne
Reklame for plussmedlemskap