Ciklider til toppsjiktet av karet?

Er det noen som har et godt tips om en ciklide som går mest i toppsjiktet av akvariet??
Ønsker også noen tanker om blanding av malawi og tanganyika..
Ciklider
det er ikke så mange ciklider som holder seg i toppsjiktet , de fleste er vel litt sånn over det hele.
malavi cilider holder vel seg for det meste på bunn,og midt sjiktet,og i huler og rundt steiner og røtter.

fleste ciklider er hule lekere mens noen andre er gravere som legger egg på,bunnglasset,eller stener.
alle er mer eller mindre territorielle.
men felles for de er vel at de har flotte farger og har personlighet.
filathor
det er ikke så mange ciklider som holder seg i toppsjiktet , de fleste er vel litt sånn over det hele. malavi cilider holder vel seg for det meste på bunn,og midt sjiktet,og i huler og rundt steiner og røtter. fleste ciklider er hule lekere mens noen andre er gravere som legger egg på,bunnglasset,eller stener. alle er mer eller mindre territorielle. men felles for de er vel at de har flotte farger og har personlighet.

jepp! de er litt mer interessante enn annen fisk, pluss at det er så vannvittig mange forskjellige! Er nok det som facinerer meg har du noen tanker om blanding av tanganyika og malawi? ingen av de jeg ønsker er av de mest agressive,men man kan jo aldri sjekke opp dette nok. Karet er en 250L, og er innredet med en masse huler,ganger og "hindringer"
Ciklider
da ville jeg satset på feks appelsin ciklider de er flotte, helt gule og relativt fredlige.
prinsessen av burundi er en annen flott ciklide i fra det området..
filathor
da ville jeg satset på feks appelsin ciklider de er flotte, helt gule og relativt fredlige. prinsessen av burundi er en annen flott ciklide i fra det området..

ok.. har du et latinsk navn for denne appelsin-cikliden?

Er det noen fler forslag fra folket her??
tanker om tanganyika og malawi sammen??
Ciklide

her er en link til denne fisken
Plussmedlem
mia stubb-olsen
ok.. har du et latinsk navn for denne appelsin-cikliden?

På norsk vil jeg heller kalle den sitronciklide.
Det engelske populærnavnet er forøvrig Lemon cichlid.
Tilfeldig bekjentskap
© Tone Andreassen
Reklame for plussmedlemskap