Foring av ciklider
Inaktiv bruker
Jeg lurer på hva som er det beste foret til ciklider på størrelsen ca 3 cm. Og om dere har noen tips om hvor man kan få kjøpt levendefor feks dersom de spiser dette. Ser ikke ut som om de spiser noe særlig av flakforet jeg gir dem men de har ihvertfall vokst litt
Postet 09.03.10 kl 09:35
Postet 09.03.10 kl 14:29
Inaktiv bruker
Zebraciklider.
Postet 09.03.10 kl 16:23
Å ja.
De kan ikke jeg noe særlig med, så kanskje noen andre kan gi deg et bra svar?
Leser at det er bra å variere fòret til yngelen.
Kanskje du kan ale opp artemia til dem?
Det står her at yngel kan få artemia:
Archocentrus nigrofasciatus
De kan ikke jeg noe særlig med, så kanskje noen andre kan gi deg et bra svar?
Leser at det er bra å variere fòret til yngelen.
Kanskje du kan ale opp artemia til dem?
Det står her at yngel kan få artemia:
Archocentrus nigrofasciatus
Postet 11.03.10 kl 18:09
Endret: 11.03.10 kl 18:16
Postet 11.03.10 kl 18:15
Postet 11.03.10 kl 18:23
Postet 11.03.10 kl 18:34
Har 4 av disse i mitt akvarium
de spiser stort sett opp maten (flakfor sålangt) før de andre fiskene merker at det er mat i vannet. Jeg må putte mat i 2 steder i akvariet for at fiskene på bunn skal få litt mat.
mvh
mvh
Postet 11.03.10 kl 22:50
Inaktiv bruker
Takk for svar.
Mine ser ut til å være ganske kresne og jeg har prøvd med alt mulig nå, men de spiser så og si ikke. Men det vokser ihvertfall
Røde mygglarver ser det ikke ut til at de liker. Nå dyrker jeg micromark så får vi se om det faller i smak om et par dager.
Har ciklidfor for voksne fis jeg har delt opp i småbiter og også prøvd å knuse, men de vil ikke ha det....
Kanskje de rett og slett ikke trenger så mye mat ?
Mine ser ut til å være ganske kresne og jeg har prøvd med alt mulig nå, men de spiser så og si ikke. Men det vokser ihvertfall
Røde mygglarver ser det ikke ut til at de liker. Nå dyrker jeg micromark så får vi se om det faller i smak om et par dager.
Har ciklidfor for voksne fis jeg har delt opp i småbiter og også prøvd å knuse, men de vil ikke ha det....
Kanskje de rett og slett ikke trenger så mye mat ?
Postet 15.03.10 kl 14:37
Inaktiv bruker
Vil bare oppdatere her litt
Micromarken er for små for de 5 cm ciklidene, men yngelen spiser ihvertfall dem nå.
Så har jeg prøvd å fore de voksne med oksehjerte, røde mygglarver og ulike typer flakfor. Det de ser ut til å like best er egentlig yngelforet av artemia som jeg altså egentlig forer yngelen med.
Mitt ciklidpar er visst veldig kresne og de ser ut til å spise lite. Men yngelen spiser ihvertfall ganske mye, enda de bare er 14 dager gamle..
Interessant at andre opplever at deres zebraciklider svelger alt dere mater dem med. Det er kanskje noe med hva de har blitt oppfødd på? Jeg aner ikke hva mine har fått før, men jeg kjøpte dem i en dyrebutikk så man skal vel anta at de har fått bra mat som yngel da?
Micromarken er for små for de 5 cm ciklidene, men yngelen spiser ihvertfall dem nå.
Så har jeg prøvd å fore de voksne med oksehjerte, røde mygglarver og ulike typer flakfor. Det de ser ut til å like best er egentlig yngelforet av artemia som jeg altså egentlig forer yngelen med.
Mitt ciklidpar er visst veldig kresne og de ser ut til å spise lite. Men yngelen spiser ihvertfall ganske mye, enda de bare er 14 dager gamle..
Interessant at andre opplever at deres zebraciklider svelger alt dere mater dem med. Det er kanskje noe med hva de har blitt oppfødd på? Jeg aner ikke hva mine har fått før, men jeg kjøpte dem i en dyrebutikk så man skal vel anta at de har fått bra mat som yngel da?
Postet 05.04.10 kl 08:59
Tror dette er ganske individuelt, fisker kan nok ha ulik smak akkurat som oss mennesker.. Har f.eks Bolivianske Sommerfuglciklider selv og har hørt om mange som har store problemer med å fore dem.. Mine spiser absolutt ALT jeg putter oppi, både flak, tabletter og frossen mat.
Mulig at de som mine ciklider også setter pris på å spise maten fra bakken, det hender seg at de står å ser på at maten synker, for så å grave seg gjennom sanden! Så kanskje de spiser uten at du vet det?
Mulig at de som mine ciklider også setter pris på å spise maten fra bakken, det hender seg at de står å ser på at maten synker, for så å grave seg gjennom sanden! Så kanskje de spiser uten at du vet det?
Postet 05.04.10 kl 13:34