Noen spørsmål angående papegøye-ciklider

Hei...

Jeg kjøpte meg 2 papegøye-ciklider i forrige uke...
har aldri hatt sånne fisker før, men jeg tenkte at det er spennende å sprøve noe nytt... :0)

ja... leste meg frem til at de liker røtter og kokosnøtt-hule så det fikk de og de stortrives :0) ....

hmm men i dag så har de drivi fælt inni kokosnøtta begge to... og hivd ut grusen i bunnen på nøtta .... ere noe "rede-bygging" som pågår?....

jeg veit jo ikke om det er en hunn og en hann engang, for det visste ikke hu i butikken engang..... kan man se det?....

Står litt om den HER
de går i et kar på ca 150 liter... sammen med 4-5 flaggtetra, enn "sugefisk" som jeg ikke husker navnet på, 2 praktbotia ....

noen som kan noe om dem?... :0)
Plussmedlem
Hei.

Det er ikke så lenge siden du startet denne tråden om akkurat det samme.

Det er noen tråder om denne på AF.
veit jeg startet en tråd om det på nybegynnerforum, men fikk ikke no svar der, derfor prøvde jeg her ;0)
du har nok en hann og hunn fisk, når de graver og romsterer inne i hula, er det egglegging på gang,.
Men du skal være ytterst heldig å få til Yngel,. har kun klart å fått fram 1 yngel på disse ciklidene, da de er som oftest sterile,og dermed ikke får befruktet egg..
men man kan være heldig..
oi så spennende da...... hvor lang tid tar det fra "stein-rydding" til egglegging og yngling evt da? :0)

spennende med sånnt ja :0) rart dom ikke opplyste om detta i dyrebutikken da, men..... ikke alle har like mye kunnskap og fisk ogsånn som jobber i dyrebutikk desverre..... det er dumt...

joda, fin side, men står ikke noe om hvordan den gyter osv....
den gyter som andre ciklider i smme genus,. den er hule leker,. men som jeg skrev det er ikke altid man får frem yngel da fiskene oftest er sterile,. men man kan være heldig å få yngel ved at man krysser de tilbake med feks zebra ciklier ol,.
filathor
den gyter som andre ciklider i smme genus,. den er hule leker,. men som jeg skrev det er ikke altid man får frem yngel da fiskene oftest er sterile,. men man kan være heldig å få yngel ved at man krysser de tilbake med feks zebra ciklier ol,.

okay... hmm spennende da :0)
Tilfeldig bekjentskap
© Heidi Ingdal
Reklame for plussmedlemskap