Trenger forslag til sør amerikansk ciclide

Hei

Jeg har en 400 liter innredet som sør amerika biotopp med et par viltfangete Heros sp. ciclider. Disse er ganske store nå, og jeg har regelmessig yngel på de. I disse periodene er de ganske agressive men reviret er ikke større enn ca halve akvariet. mallene mine bryr de seg ikke om uansett. Tenker på å skaffe meg et par Sør Amerikanske ciclider til for å "fylle opp" resten av karet også, men greier ikke helt å bestemme meg for hva. Noen som vet hvilke ciclider som naturlig ville være i samme biotop som Heros sp. og har en størrelse som gjør at de ikke blir herset med for mye?

Har noen innspill til forbedring av oppsettet så er det supert med tilbakemelding!

Hilsen Wobbler

Acarichthys heckelii? Jeg ser en som har Heckels sammen med scalarer, men jeg vet ikke om det er å anbefale sammen med Heros.

Ellers sies om Mesonauta insignis at den "holdes fint sammen med lignende ciklidearter", hva nå det betyr.

Ta selv en titt under Heros' biotoper, Orinoco Basin og Rio Negro basin -mange fisk å titte på der, noen ciklider også.
Takker
Takk for tipset!

Det ble Heckels ciclider på meg idag gitt. Viltfangete, men så små ennå at jeg får ha de på "oppfeiting" i et mindre akvarium fram til de har en størrelse som gjør de i stand til å takle Herosene....!

Wobbler
Gratulerer med en vakker ny ciklide! - Og lykke til!
Tilfeldig bekjentskap
© OME
Reklame for plussmedlemskap