Tips om yngel pleie.

Jeg har noen Labidochromis caeruleus, Golden i karet og nå har er de yngel på gang. Hun har gått med eggene i munnen en uke nå. Jeg hat ikke noe yngelkar. Er det noen mulighet for at noen overlever/ voser opp? Er det noen hjelp i disse burene man kan kjøpe til i selve karet eller er det bare for levendefødene fisk. Noen tips?
Hei du og gratulerer med tyggende Golden, da
Om de overlever i hovedkaret kommer an på hvilke andre fisker de går sammen med, og om du har laget gjemmested for yngelen. F.eks en dunge med singel, eller to skiferplater med litt glippe i mellom kan fungere.
Selv har jeg eget kar til de, eller jeg bruker skillevegg av pleksiglass og myggnetting.
Yngelbokser går greit for yngel en stund (mødre blir bare stresset i dem).
Yngelpose er skummel fordi yngelen blir bitt ihjel av fisk utenfor posen.

Kanskje du kan ha nytte av denne tråden?:

Oppdrett av malawi

Lykke til!
Takk for tips! Det jeg har t karet er:
-7 stk Siamesisk algeeter Crossocheilus siamensis
-4 stk Golden Labidochromis caeruleus
-4 stk Prinsessen av Burundi Neolamprologus brichardi
-10 stk Tropheus moorii
Det er alle ganske små/ unge fisker.

Passer fisken på yngelen etter den er klakket sller spyttet ut?
Da jeg hadde Golden, så hadde jeg stein som var full av naturlige hull og tuneller.. Usikker på hvilken type stein det var, men yngelen hadde gode gjemmeplasser inni der.

Gratulerer med småtroll
Knut Normann Hevrøy
Passer fisken på yngelen etter den er klakket sller spyttet ut?

De gjør gjerne det noen dager, og om de ikke direkte passer på dem så blir de sjelden spist av sine mødre de første ukene. Det varierer.
Du ser det på hua når hun blir rastløs og ikke bryr seg så mye om dem lenger. Det tar noen dager fra spytting.
Tilfeldig bekjentskap
© Linda K. Bolstad
Reklame for plussmedlemskap