Angående sommerfugler;

Er det normalt at sommerfugl hannen min(Rio) blir territoriell i fobindelse med foring? Spesielt når jeg slipper oppi en algetablett eller agurkbit! Spesielt algetabletten!Han jager bort de andre( hunnen,saene,og kardinaltetraene) han prøvde seg på ancistrusen og men det gikk ikke .... dessuten,han spiser jo ikke agurk engang,teitingen. Kan jeg ha en til sommerfuglhunn i karet(112 liter) Eventuelt et annet par med dvergciklider? Fra før av har jeg en eplesnegle,2 stk sommerfugler,2 saer,2 kuhliål, 10 kardinal tetraer og en liten ancistrus.
Min Bolivianske sommerfugl-hann oppfører seg akkurat likt.. Han har en egen plante som er "hans", og i tillegg prøver han å skremme unna ALLE ved foring.. Det er kun sommerfugl-hunnen som blir skremt, men man ser at han prøver virkelig å være sjefen i karet..!

Ville nok ikke anbefalt å ha flere sommerfugler, de er jo pardannende, og hvis du allerede har en hunn og en hann blir den tredje "mobbeoffer" spesielt hvis det skulle oppstå lek og egglegging.

Et annet ciklidepar KAN gå bra.. Men karet er litt i minste laget for 2 par ciklider, siden de er ganske terretorielle.. Men som sagt; det kan også gå bra, de er mest aggressive mot sin egen art.
tusen takk for svar! Artig at andre også har sett slik "oppførsel" . Satser på at dette er posetivt med tanke på eventuelt fremtidig farsrolle! Tror ikke jeg tar sjanse på noen flere dverg ciklider .......i dette karet i allefall! Man vet jo aldri når man plutselig vil ha større, hehe... Forresten hva forer du dine Bol. sommerfugler med?
Ja, tror nok dette er en positiv egenskap som evt. framtidig far!

Mine virker å være altetende, men de er ikke særlig glade i flakfor. De stjeler malletabletter (TetraTabiMin) og de får TetraCichlid Mini Granules hver dag. I tillegg elsker de både røde og svarte frosne mygglarver som de får et par ganger i uken
Ja,mine er heller ikke så glad i flakfor. Men hunnen min er høvelig fornøyd med å få tetra pro colour. Ellers får dem av og til malletab, og 3 ganger i uken svarte mygglarver. Av og til også frossent oksehjerte. Ser forresten at du har kampfisk i samme kar. Så d går bra? Kommer vel sikkert ann på den enkelte fisk
Du bør nok investere i litt flere Khulii-åler, de liker seg best når de er mange
Min sommerfuglciklide var veldig aggressiv helt til jeg begynte å gi to agurkbiter av gangen, i hvert sitt hjørne av akvariet. Så kan han knaske på sin egen agurk uten å forstyrre de andre
Ja, jeg har hatt kampfisk i samme kar i lang tid uten problem Tror alle slike "regler" med fisker er ganske individuelle.. Fisker er som oss mennesker og andre dyr - forskjellige de også
Tilfeldig bekjentskap
© -mette-
Reklame for plussmedlemskap