Kjønn og type sommerfuglciklide

Kan noen hjelpe meg med kjønn og type?
Er det boliviansk eller Mikrogeophagus ramirezi. Jeg heller vel mot det siste.
Så lurer jeg på om den på første bildet er jenten og den andre gutt.
Heisann! Du har Mikrogeophagus ramirezi ja. Kjønn er jeg ikke 100 % sikker på, men skulle jeg ta en råsjans, ville jeg si du har 2 hanner....synes igrunnen de virker slanke i kroppen, og jeg synes hunnene er rundere i buken. Men det kan og ha med alder og gjøre.
Men fin fiks er det
MVh Pål
nr en ser ut som en hun
og nr to ser ut som en han

de var tynne og skrale jah =) for de kjempe godt med fryst for, artemia, røde mygglarver osv.

så kanskje det blir egg
katie_Discus&L200
nr en ser ut som en hun og nr to ser ut som en han de var tynne og skrale jah =) for de kjempe godt med fryst for, artemia, røde mygglarver osv. så kanskje det blir egg ;)

Det er dette jeg også tror ang kjønn.

Tynne og skrale vil jeg ikke si at de er. De spiser godt, så da lyger nok bildet.
hehe de siste jeg hadde var over et år gamle og skikkelig kraftige, disse va små i mine øyne =)

men de vil nok vokse de også

lykke til, håper de legger egg
BloppBlopp
Kan noen hjelpe meg med kjønn og type? Er det boliviansk eller Mikrogeophagus ramirezi. Jeg heller vel mot det siste. Så lurer jeg på om den på første bildet er jenten og den andre gutt.

Hvis du tar 1 og 1 av de opp i håven og snur dem,er lett og gjøre i håven,så har hannen 2 utoverklumper (hull) Hunnen har 1.... Lykke til,se nøye etter,så ser du stor forskjell..Har lært dette av en som driver med Ciklider i dyrebutikken på østfoldhallen,og han er enestående flink.
Tilfeldig bekjentskap
© vebjørn sortebekk
Reklame for plussmedlemskap