Scalaremix alle sammen? eller har di andre navn?

ser andre omtaler sine scalarer med forskjellige navn... Hvordan finner jeg ut hva slags jeg har?? Noen vet jeg het scalare mix når jeg kjøpte di for en billig penge. Men hva med di andre jeg har?? Skal kvitte meg med dem, da jeg har funnet ut(via af) at jeg egentlig ikke har plass til di. Å da hadde det vært greit å vist hva slags fisk jeg har. Noen er veldig pene, svarte, med nydlig marmorering. En ser helt anneledes ut. Hvit, med lengre finner. Oxo har jeg noen bleke sølvfargete med litt svart på. Skal prøve å legge inn bilder av di. Håper noen kan hjelpe meg.
Bilder
litt dårlige biler pga fiskene nekter å posere:p har oxo en helt kullsvart en jeg ikke fikk klart bilde av.
den hvite oxo? Den ser ikke ut som di andre og var sikkert 3 ganger så dyr. Den har mye lenger slør og hale enn di andre. Men takk for svar da vet jeg at det er scalare mix jeg skal gi bort
Stort sett det meste som selges i butikk er oppdretts scalare og bare div fargemix, de navnene du har sett rundt om her er på VF scalare som Peru Altum osv.
fiskemilla
ser andre omtaler sine scalarer med forskjellige navn... Hvordan finner jeg ut hva slags jeg har??

Det du spør etter er vel ikke scalarenes vitenskaplige navn, er det så? Alle scalarene du har heter offisielt Pterophyllum scalare. Det er arten. Alle scalarene i handelen, uansett farge, er den arten.

Spør du etter navn på de ulike fargemønstrene dine har, så tror jeg ikke det finnes noen Det at de hadde tilhørt en bestemt fargetype hadde jo ikke gjort dem til en annen art fordet.
Det du har er rett og slett en mix av mange ulike farger og mønstere, så ender man opp med en slik fargemix du har som egentlig ikke heter noenting

Til en annonse ville jeg kalt dem svartmarmorerte scalarer, for det ser ut som det er mest av det i dem. Den med mest hvitt på har lengre finner sier du, da er det nok blandet inn litt slør-scalare i den. Det er avlet frem scalarer med ekstra lange finner, og din ene der har nok litt av det i seg.
Alt i alt en herlig gatemix

De ulike fremavlede fargevariantene av scalare får av og til navn hos oppdrettere, mer eller mindre selvoppfunnede navn som "Sunset Blushing" og lignende. På den amerikanske nettsiden Angels plus (scalare heter angelfish på engelsk) kan du se bilder av flere forskjellige fargevarianter av scalare (se menyen til venstre). Der finner du en fargevariant (hvit) som de kaller platinum. Kanskje din med mest hvitt er en kryssning av de to fargevariantene man kaller "platinum" og "black marble"...?

Takk mona:)
masse fin og nyttig informasjon gid di i dyrebutikkene hadde like mye peiling som endel av dere på af. Da hadde jeg ikke tråkka i så mange salater:p
Tilfeldig bekjentskap
© Yu-Chia Chang
Reklame for plussmedlemskap