Stakkars fisk.. liten plass med snus?

er usikker på hva slags fisk dette er.. men hva syns dere? fant bildet hos en jeg har som venn på facebook..
Stakkars fisk, det der var direkte vondt å se på.
fant akkuratt ut at den døde etter det der.. stakkars rosa ting.. jeg som hadde tenkt å spørre om å kjøpe den
Papegøyeciklide også... en vederstyggelighet det også, men uansett - grusomt.
Plussmedlem
Du har kanskje flere venner som driver med denne hobbyen...
Også diskutert i denne tråden.
helt forferdelig.. sende han en sinnamelding på facebook
Var ikke direkte venn med han som hadde fisken.
en som gikk i klassen over meg i 9ende ble tagget i ett bilde med den fisken i.
Inaktiv bruker
Grusomt!!!!
§ 5. Varsling
Enhver som har grunn til å tro at dyr blir utsatt for mishandling eller alvorlig svikt vedrørende miljø, tilsyn og stell, skal snarest mulig varsle Mattilsynet eller politiet. Varslingsplikten gjelder med de begrensninger som følger av annen lovgivning.
Politiet bryr seg ikke om sånt. De bryr seg nesten ikke om du har en innbrudstyv stående i leiligheten engang.
OFF!! tragisk, men desverre helt normalt.
juventus
Politiet bryr seg ikke om sånt. De bryr seg nesten ikke om du har en innbrudstyv stående i leiligheten engang.

Har samme erfaring selv, når det gjelder anmeldelser av dyremishandling.
Men en sjelden gang kan det faktisk gjøre en forskjell... så i min verden er det alltid verdt et forsøk.
OME
[QUOTE=juventus]Politiet bryr seg ikke om sånt. De bryr seg nesten ikke om du har en innbrudstyv stående i leiligheten engang.

Har samme erfaring selv, når det gjelder anmeldelser av dyremishandling.
Men en sjelden gang kan det faktisk gjøre en forskjell... så i min verden er det alltid verdt et forsøk.

er ikke nødvendig å andmelde dette.. andmeldte en grusomt mishandlet hest til de en gang, og det tok så lang tid for de å reagere at når jeg fikk telefonen fra de så var hesten død
Mistanke om dårlig dyrehold rapporteres til mattilsynet, det er de som kontrollerer og følger opp slike saker. Da er det ikke rart at det tar superlang tid hos politiet.
Plussmedlem
Altså, jeg må rett og slett lure på om enkelte har noe å tenke med. Er det mulig å tro at det går an å holde en så diger fisk i et så bittelite akvarium?! Dette har jeg ALDRI sett maken til, det er rett og slett dyremishandling!

Det er klart at sikkert eieren var totalt uerfaren, de skjønner vi jo. Men å tro at man kan ha en fisk i en så liten beholder..?

Beklager hvis jeg uttrykte meg dårlig her, men blir ganske irritert. Snusbokser og greier, da..
Fy at folk kan være så stygge mot tryskyldige stakkarser som denne nydelige pappegøye cikliden!
Har to selv men heldigvis får de svømme fritt i en 300 sammens med andre, er stygt å se hvordan folk kan være!!!!
Jeg syns ikke han som hadde fisken hadde så mye skyld i at denne situasjonen oppsto egentlig. Han fikk det jo bare lempet over i hendene som "en gave", rett ut av det blå. Det var heller de idiotene som kjøpte levende fisk og et knøttlite kar til han i gave, som handlet utrolig dumt.

For ikke å snakke om hva slags butikk de kjøpte dette i... som solgte en diger fisk og et bittelite glasskar til en kunde på det viset?

Men jeg syns godt mottakeren av den idiotiske gaven kunne utvist litt sunt bondevett og spurt giverne hvor de hadde fått tak i dette, og så gått og levert det tilbake.....
mona o
Jeg syns ikke han som hadde fisken hadde så mye skyld i at denne situasjonen oppsto egentlig. Han fikk det jo bare lempet over i hendene som "en gave", rett ut av det blå. Det var heller de idiotene som kjøpte levende fisk og et knøttlite kar til han i gave, som handlet utrolig dumt.

Sånn rent bortsett fra å putte to bokser snus oppi da? Og ikke minst ikke levere fisken tilbake?
Hehe; Har det noe å si at det har vært snus i boksene da? Hadde vært bedre om det var bokser for fiskefòr?

Uansett; Ille greier ja.

Shiramor
Hehe; Har det noe å si at det har vært snus i boksene da? Hadde vært bedre om det var bokser for fiskefòr?

Nå har ikke jeg noen erfaring med snusbokser i vann, men tror du ikke boksene kan lekke? Spesielt fra den lille "toppluka" om det er/har vært noe oppi der. I så fall er det jo ikke så rart at fisken døde (i tillegg til den innlysende plassmangelen selvfølgelig).
Jeg tror i alle fall ikke jeg skal satse på Skruff som ny dekor i mine akvarium...
Tilfeldig bekjentskap
© Erlend D Bertelsen
Reklame for plussmedlemskap