Apistogramma til 60 liters kar
Postet 04.09.10 kl 19:45
Postet 04.09.10 kl 21:42
Postet 07.09.10 kl 12:55
Sommerfuglciklider er et "sikkert" alternativ, de er ikke så aggressive mot hverandre som apistoer.
Om du har et større kar tilgjengelig er det lettere å prøve seg fram og ta bort den ene for en periode om problemer oppstår.
Aggresjon vil oppstå i forbindelse med at den ene parten (hannen) vil forsøke å jage bort hunnen om hun ikke vil leke med han.
Eller at hunnen jager hannen når hun har yngel.
Det kan gå med de fleste arter, men karet er litt lite til å være sikker.
Jeg har hatt et par A. wangenflecken, som er en fredelig og småvokst art, de trivdes fint i en 60 liter. Selvsagt trivdes de bedre når de fikk 100 Disse er antakelig vanskelig tilgjengelige, men A. Borellii bør kunne fungere fint.
Det finnes både oppdrettsformer og flotte naturtyper av disse.
Link:
Om du har et større kar tilgjengelig er det lettere å prøve seg fram og ta bort den ene for en periode om problemer oppstår.
Aggresjon vil oppstå i forbindelse med at den ene parten (hannen) vil forsøke å jage bort hunnen om hun ikke vil leke med han.
Eller at hunnen jager hannen når hun har yngel.
Det kan gå med de fleste arter, men karet er litt lite til å være sikker.
Jeg har hatt et par A. wangenflecken, som er en fredelig og småvokst art, de trivdes fint i en 60 liter. Selvsagt trivdes de bedre når de fikk 100 Disse er antakelig vanskelig tilgjengelige, men A. Borellii bør kunne fungere fint.
Det finnes både oppdrettsformer og flotte naturtyper av disse.
Link:
Postet 07.09.10 kl 19:45
ohrSommerfuglciklider er et "sikkert" alternativ, de er ikke så aggressive mot hverandre som apistoer. Om du har et større kar tilgjengelig er det lettere å prøve seg fram og ta bort den ene for en periode om problemer oppstår. Aggresjon vil oppstå i forbindelse med at den ene parten (hannen) vil forsøke å jage bort hunnen om hun ikke vil leke med han. Eller at hunnen jager hannen når hun har yngel. Det kan gå med de fleste arter, men karet er litt lite til å være sikker. Jeg har hatt et par A. wangenflecken, som er en fredelig og småvokst art, de trivdes fint i en 60 liter. Selvsagt trivdes de bedre når de fikk 100 ;-) Disse er antakelig vanskelig tilgjengelige, men A. Borellii bør kunne fungere fint. Det finnes både oppdrettsformer og flotte naturtyper av disse. Link: [URLBLOCK1]
Takker for svar. I det andre karet mitt går det et par velvoksne Synspilum, så det vil nok små omplasserte Apistogramma bli mat tvert. Skal prøve å sjekke ut de du nevnte
Postet 08.09.10 kl 14:53