Juvelciklide + kirsebærreker + otto = ???

vet noen om det går å ha kirsebærreker sammen med juvelciklider? og en lita otto?
Juvelcichliden vil nok desverre spise opp rekene.
Plussmedlem
Jan Tore Olsen
vet noen om det går å ha kirsebærreker sammen med juvelciklider? [B]og en lita otto?[/B]

Otocinclus er stimfisk, så en er nok for lite.
er 125l for lite for to juvelciklider?
For to voksne Juvelciklider er det snaut ja - hvis du tenker på å ha et lekspar så vil de med stor sannsynlighet ta rotta på det meste annet i karet, Juveler er fryktelig agressive under lek/yngling.
Ottoene vil nok også forsvinne, de vil bli mat for en såpass stor ciklide før eller siden.
Jan Tore Olsen
er 125l for lite for to juvelciklider?

Etter hva som står i basen her, er det et absolutt Ja til det spørsmålet, alt for lite. Det anbefales 250L med en lengde på 120cm tror jeg det var. Har hatt juvel ciklider selv ved et par anledninger. Først i en 500L så i en 375L. Disse kan bli ganske så hissige og rene terroristene i feil mix av fisk. Rekene blir snacks for disse. Juvelene jeg hadde (hannene størst) ble mellom 15 og 17 cm store. Vil tippe rekene vil vare ca 20 sekunder sammen med ciklidene evnt.......
Du har jo en kjempeflott fisk i avataren din. Karet ditt hadde vært flott for palettciklider.

Et par med apistogramma (fex. sommerfuglciklide) hadde gjerne passet enda bedre, og gi reker en mulighet til å overleve.
Trygve Lillefosse
Du har jo en kjempeflott fisk i avataren din. Karet ditt hadde vært flott for palettciklider. Et par med apistogramma (fex. sommerfuglciklide) hadde gjerne passet enda bedre, og gi reker en mulighet til å overleve.

Eh, tolker jeg deg rett Trygve mener du at sommerfuglciklide er en apistogramma? Da tar du nok feil. Det er to forskjellige familier, og ikke det samme. Ville heller ikke anbefale deg reker med noen av disse to. Har både ciklider og apistoer og ville jeg hatt reker hadde de ikke blitt i noen av de karene. Har også prøvd med forholdsvis store kloreker sammen med dverg ciklider, det gikk heller ikke særlig bra. Sammen med fisk som t.ek corydoras vil det gå kjempe bra. Otto har jeg ingen erfaring meg og kan ikke uttale meg om dem
Bra det er noen som følger med Loffa. Tenker visst at alle dvergciklider er apistogramma.

De vil jo ta rekeyngel, men tviler på at de klarer å ta voksne reker. Min sønn har et akvarie på samme størrelse hvor reker og to sommerfuglciklider bor sammen. Det er færre reker enn det var før sommerfuglciklidene, men noen vokser da opp.
Tilfeldig bekjentskap
© Carl Peter Laursen
Reklame for plussmedlemskap