Apistgramma a. og sommerfuglciklider sammen?

Jeg har nettopp skaffet meg et Regnbueciklidepar. Har fra før et sommerfuglciklidepar. Hunnen av sommerf har mistet interessen for hannen,og jeg fikk anbefalt å prøve et par Regnbueciklider. Det kunne hjelpe å få flere fisk i karet. "Problemet" nå er at det sistnevnte har tatt helt over. Både hunnen og hannen jager bort sommerfuglene. Hva gjør jeg? Skal jeg kvitte meg igjen med Regnbueparet ,eller skal jeg bare la dem holde på?
Hvis karet er for lite blir det bråk ja. Ciklidene er jo territorielle. Skjønner ikke den personen som anbefalte dette altså..
Hvis det er den 112 litern som er registrert på profilen din så er jeg redd dette er litt for lite for to ciklideparr.

For en stund siden prøvde jeg på akkurat de samme fiskene som du prøver på i min 240 liter, og det gikk ikke slik jeg ønsket, for å si det sånn. Jeg måtte fjerne sommerfuglciklidene, for de ble jaget hele tiden, og presset inn i et hjørne...
Ja d samme som skjer her! Skal levere dem tilbake neste gang jeg drar til byen. Innimellom går d greit ,men så blir de jaget igjen! ...og så likte jeg personligheten bedre til sommerfuglene! Synes agazissiene var mere "kjedelige"! Sommerfuglene har virkelig personlighet! Skal istedet prøve en hunn til tror jeg! Takk for svar!
Tilfeldig bekjentskap
© Ellisiv Huseklepp
Reklame for plussmedlemskap