Sajicaparet mitt sloss så fillene fyker!

De sloss altså fryktelig. Ansiktene er helt forbitte på begge! Er det vanlig?
De har gravd og kost seg lenge nå, og plutselig er det fight!
Jepp. er en del av leken det. Mine brukte og bite seg fast i hverandre og dytte hverandre rundt i karet.. :p
Ser flere typer ciklider som gjør dette. (mine Hanteler brukte og å gjøre dette.)
Kan du fortelle om hvor stort akvariet er, hvordan du innreder det og hvor mange fisk har du, antall hanner og hunner. Så kanskje jeg kan komme med en forklaring. Ellers Sajica går best parvis. De er gode foreldrer og forsvar sitt revir, derfor.
Lisa: Isåfall er det jo positivt! Men jeg er redd de biter munnen av hverandre snart!
De har holdt på i hele kveld!

badat: Karet er 160 liter, fyllt med planter fra topp til tå! Veldig gode muligheter for å gjemme seg unna, jeg finner iallefall ikke fisken når jeg vil..
Har ett stort slott der de graver, og en kjeramikkichkokkonøtthuleting som de har likt seg i.

Jeg har bare paret nå; begynnte med en slags trio - men den ene hoa ble mobbet ut og jeg solgte henne til slutt for noen uker siden.
Ellers har jeg endel tetra, og ett par andre ciklider, 5kuhli og 3 ancitrus..
To enslige som drar til helga på auksjonen her i Tromsø!

Men sajicaen driver kunn og sloss seg imellom! De bryr seg ikke om de andre!
Med mindre den enslige mollyen kanskje.. han har vært litt rufsete de siste dagene..
Hvis du får til, så ta en video med mobilen din og send meg, så skal jeg se om det ser ut som da mine lekte, eller om det ser mer agressivt ut.. :p
-Du er sikker på at du solgte rett dame da???
Ikke skrem meg sånn! =0
Jeg er temmelig sikker på at det var rett dame jeg solgte da.. hun var ganske fargeløs etter å ha blitt forfulgt så lenge..
Det ser litt ut som de leker også, han gjør ingen tengn til å ville bite henne når hun danser rundt.. Jeg har et elendig kamera på den telefonen..! =S
Hehe, ikke meningen og skremme deg. :P
Føler meg ganske sikker på at det er lek, siden mine og holdte på slik før de ynglet.. =)
Men du får følge litt ekstra godt med de bare for å være på den sikre siden.
Får de sår, så er det jo ekstra viktig og passe på vannverdier og vannbytter så det ikke bli betent.

Edit: hvis hun "danser" mellom bitingen så er det vel neppe slossing de gjør..
Okei, jeg trodde det var lek jeg også helt til jeg så fightinga.. da vart jeg usikker.. men nå er jeg sikrere igjen..! =)
Ja, jeg får følge med- Enda har de bare skrapemerker på ansiktene.. og noen rister som står litt på skrått..
Det høres ikke for ille ut, mine og var litt "rufsete i lakken" etter å ha lekt i en tid.
Kanskje synd å si at det høres bra ut, men det gjør det! =D
Tilfeldig bekjentskap
© Atle Rønning
Reklame for plussmedlemskap