Palettciklider

Hei!

Vi har et 110 liters akvarium, med ett palettciklidepar og 1 sae og 1 ancistrus. Palettene har lagt egg to ganger, men spist opp eggene.. De har jaget en sae til han døde.
Spørsmålet er: trenger de såkalte jagefisk? Og isåfall hvilke fisker trenger de til denne jagingen? Har lest at tetraene også dør tilslutt av denne jagingen.

Ønsker at palettene skal få yngel så fort de klarer å ikke spise opp eggene sine, og vil derfor ikke ha så mange andre fisker i karet.

Noen forslag?
Dette risikerer du å oppleve mange ganger. Noen ganger forsvinner eggene og noen ganger spiser de selv opp ynglene. De er veldig til å forsvare ungene og vil jage alt som er nærme.

De passer på hulene hvor eggene er og jager alle som kommer i nærheten. De skal ikke ha såkalte jagerfisk.

Ikke kjøp flere fisker å ha i akvariet før de har fått yngel og de fiskene som er i akvariet, bør ikke ha hale. Vi har nettopp fått yngel i 240 literen og har måtte flytte mye av Mollyene til andre akvarie.

Ingen akvarie vil være store nbok i utgangspounktet når paletter får yngel
Kanskje 110 liter rett og slett er for lite, ihvertfall for å ha flere fisker ilag med palettene. Jeg har et par i 120 liter, og de har hele karet for seg selv. Er noen L144 oppi, men de blir jaget hvis de bare er på feil sted til feil tid.

Jeg har måtte ta ut de andre fiskene jeg hadde i dette karet, nettopp pga jagingen til palettene. Flere arter = større kar.
Hvor lenge bør jeg vente????
Hei..har 15 palettyngler som jeg håper snart er klare for videre salg, men så lurer jeg på hvor gamle og eventuelt størrelse på yngelen før jeg selger dem???

Jeg tipper mine karer er ca 3-4 mnd og mange av dem har begynt å få farger. Jeg tro jeg kan skille hvem som er hann og hunn..

Har anskaffet en ny hunn etter at mammaen til disse yngelene tok kvelden etter superhurtig egglegging og mye stress sikkert...9 runder la hun egg før hun sa takk og god natt..den siste runden med egg og småyngel klarte jeg å berge + far selv...

Alt i fra bilder til tekst tas imot med takk :oD
Tilfeldig bekjentskap
© Ariel Bornstein
Reklame for plussmedlemskap