Skilt lag??

Mine 2 paletter har gått fra lek til å holde seg i hver sin hule... Hva er det egentlig som skjer?
I følge forrige eier så har de ynglet tidligere. Men er dette noe som skjer..at de går hver til sitt og ikke yngler sammen lengre?
Hva gjør jeg?
Har du nylig fått dem? De har ikke ynglet hos deg ennå?
Det kan være de er litt utrygge foreløpig. Du kan prøve å få dem til å føle seg tryggere eller vente og se om det ikke ordner seg etterhvert. Er de alene i karet, kan det hjelpe med noen stimfisk som f.eks kardinaltetra el lign... Men da bør du nok helst ta dem ut, når de begynner å yngle. Paletter yngler jo stort sett som ukrutt, så det ordner seg nok snart uansett..
Jeg overtok karet og fiskene av en bekjent for snart en måned siden. Jeg tror han hadde dette drøyt ett år. Da han hadde dem, fikk dette palettparet yngel noen ganger.
Jeg har 6 sebrafisker, 5 glassmaller, et par ancatrust og et par små khulliiål. Dette er i et 110liter kar.

For 2 uker siden la jeg inn en halv kokosnøtt... da ingen ting skjedde så la jeg også inn en halv blomsterpotte (terakotta) som jeg har dandert godt rundt for å gi dem en hule...
Hun drev å viste den knall røde magen noen dager og de drev begge å ristet på kroppen. Svømte inn og ut av potten også.
Men nå holder de seg hver for seg i hver sin hule... Vet ikke hva som skjedde egentlig.. :-s
Tilfeldig bekjentskap
© Bjarne Sætrang
Reklame for plussmedlemskap