Palettciklide-trio?

Kjøpte på lørdag 3 stk paletter, 1 hann og 2 hunner, da hun i dyrebutikken anbefalte det. Men nå er jeg usikker på om jeg kun skulle hatt et par? Den ene hunnen bråker litt med både hannen og den andre hunnen. Har mange huler de kan benytte seg av.

Burde jeg levere den ene tilbake til butikken, eller vil dette kunne gå greit? De går i en 200l, sammen med en del andre fisk.
det vil gå greit i en 200L men vil være best med bare et par.
dra tilbake med den minste hunnen du =)
så får du et koseligt par i akvariet, og kanskje blir det babyer.
ok. den ene går tilbake til dyrebutikken i dag. ser ut som de to andre allerede har funnet hverandre. de jager den andre mye. de "vibrerer" også for hverandre, er det et tegn på lek? ser også at hunnen har endret litt farge, har blitt mer rød i buken og blitt mer gul ellers. er dette normalt?
så bra =)
det at hun er rød i buken og vibrere for hannen sier hun "skal vi legge egg"
men hvis du vil ha masse egg og sterke foreldre vil eg anbefale på det steerkeste å dra til butikken og kjøpe en pakke røde mygglarver og en pakke artemia og fore de med dette i små porsjoner flere ganger til dagen i tilleg til tørfor en gang til dagen.
jo mer næring hunnen får jo mer rogn klarer hun å lagre. og fiskene vil bli sterke, sunne og i skikkelig leks humør, og få flotte farger =)

det som er lettest når du forer med fryst for er å ta et melkeglass eller noe annet ta oppi en dl med vann og fks for deg ta en brikke med artemia og en brikke med røde mygglarver, tinne det opp og bruke en skje til å fore meg mange små porsjoner til dagen.
men bruk det opp før dagen er omme for det kan ikke stå over natten.

Bare tull at du trenger flere hunner på en han. Det er jo snakk om pardannende ciklider så da blir det jo en hunn til overs. Bør levere den tilbake eller så kan det hende at den blir jaget til døde om det blir lek på de andre.
den er nå levert og de to gjenværende vibrerer stadig foran hverandre

Takk for svar, og mygglarver er allerede kjøpt. Røde, hvite og svarte. Får ta å kjøpe litt artemia også
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap