Stor rolig ciklide til sør-amerika biotop
Hei
noen som kan komme med råd til noen rolige ciklider som blir ca. 15-20 cm? Har et 325 liters akvarium med et par scalare, 30 rødmunntetra, 8 corydoras panda og 2 ancistrus.
Er fortsatt en del plass igen til å fylle ut synes jeg, akvariet ser til tider ganske tomt ut.
Hva med feks. geophagus red head eller heros severus? Eller vil disse spise tetraene og coryene?
noen som kan komme med råd til noen rolige ciklider som blir ca. 15-20 cm? Har et 325 liters akvarium med et par scalare, 30 rødmunntetra, 8 corydoras panda og 2 ancistrus.
Er fortsatt en del plass igen til å fylle ut synes jeg, akvariet ser til tider ganske tomt ut.
Hva med feks. geophagus red head eller heros severus? Eller vil disse spise tetraene og coryene?
Postet 03.01.11 kl 04:13
Endret: 04.01.11 kl 19:57
Nøkkelhullciklider som jeg nå har er de fredeligste og minst teritorielle ciklidene jeg har hatt, de ble ca 12 cm og de er brunorange på farge når de ble voksne. De rører verken planter eller småtetraer. De kan være litt skvettne av og til, men de tar mat fra handen. Jeg har en gruppe på 6 nøkkelhuller i en 240 liters.
Postet 03.01.11 kl 08:03
Jeg har hatt Heros sp. med mosquitotetra tidligere. Det gikk helt fint fram til Herosene la egg. Da bet de hodet av de tetraene som kom for nær. Tror det er vrient å finne så store ciclider som ikke fristes av å ta seg en tetra nå og da uansett hvor rolige de er men jeg tror nok at Herosene er noe av det bedre du kan velge hvis du er ute etter så store ciclider. De graver ikke, er fredelige og flotte å se på. Hva med å gå ned litt på størrelsen av ciclide da? Så ryker ikke tetraene dine....
Geophagus Read head graver noe alldeles voldsomt og endevender akvariumet raskt, så mye planter og "pent selskapsakvarie" oppsett er ikke det store med disse ciclidene. ut over det så er de skikkelig flotte!
Geophagus Read head graver noe alldeles voldsomt og endevender akvariumet raskt, så mye planter og "pent selskapsakvarie" oppsett er ikke det store med disse ciclidene. ut over det så er de skikkelig flotte!
Postet 03.01.11 kl 08:44
Postet 03.01.11 kl 12:57
Nøkkelhull og flaggciklidene er flotte ja. Har tenkt litt på cupidociklide og, den blir jo en del mindre enn geophagus red head så går kanskje bedre med den da?
Den red headen er i vertfall en av de flotteste fiskene jeg har sett. Om den graver og ødelegger plantene kan jeg leve med. Har tenkt å innrede karet med sandbunn, flyteplanter, røtter og dempet belysning, og den måten du har fått det til på wobler er jo veldig fin.
Den red headen er i vertfall en av de flotteste fiskene jeg har sett. Om den graver og ødelegger plantene kan jeg leve med. Har tenkt å innrede karet med sandbunn, flyteplanter, røtter og dempet belysning, og den måten du har fått det til på wobler er jo veldig fin.
Postet 03.01.11 kl 13:50
Postet 03.01.11 kl 15:35
Postet 03.01.11 kl 16:58
Postet 03.01.11 kl 17:15