Papegøyeciklider i lek?

Jeg har hatt et par med papegøyeciklider i ca 1/2 år nå og trenger litt hjelp. Jeg tror jeg har en gutt og en jente som nå er i lek,men egentlig vet jeg ikke. Den ene papegøyecikliden har blitt veldig aggresiv mot de andre fiskene og den angriper til og med algemagneten min. Begge ciklidene har også begynt å grave mer enn vanlig, mellom to røtter, kansje for å lage en liten hule.

Den største cikliden ( som har minst utstående hode ) har også blitt tjukkere og noe har begynt å stå ut mellom analfinnene, kan dette være et forplantningsorgan?

( På det første bilde er den største cikliden og på bildet nummer to er den minste ).

Håper noen kan hjelpe meg, for jeg vet egentlig ikke hvordan man ser forsel på kjønnene til papegøyeciklidene når det er lekstid ( jeg vet heller ikke hvordan jeg kan se om det er lekstid.

MVH Carl
Unnskyld den dårlige bildekvaliteten
Carl Jørgensen
Jeg har hatt et par med papegøyeciklider i ca 1/2 år nå og trenger litt hjelp. Jeg tror jeg har en gutt og en jente som nå er i lek,men egentlig vet jeg ikke. Den ene papegøyecikliden har blitt veldig aggresiv mot de andre fiskene og den angriper til og med algemagneten min. Begge ciklidene har også begynt å grave mer enn vanlig, mellom to røtter, kansje for å lage en liten hule. Den største cikliden ( som har minst utstående hode ) har også blitt tjukkere og noe har begynt å stå ut mellom analfinnene, kan dette være et forplantningsorgan? ( På det første bilde er den største cikliden og på bildet nummer to er den minste ). Håper noen kan hjelpe meg, for jeg vet egentlig ikke hvordan man ser forsel på kjønnene til papegøyeciklidene når det er lekstid ( jeg vet heller ikke hvordan jeg kan se om det er lekstid. MVH Carl

Ikke for å være stygg med deg, men disse eggene om det kommer egg, vil ikke bli befruktet. Hannen er ikke forplantningsdyktig, les steril. Dette er en menneskeskapt fisk, og finnes ikke i naturen.
Tilfeldig bekjentskap
© Heidi Ingdal
Reklame for plussmedlemskap