1-3 mm til sommerfuglciklide?

Blir 1-3 mm grus/sand for grovkornet for sommerfuglciklide? :p
Sommerfuglciklider siler sand gjennom gjellene på leting etter mat, og trenger derfor finkornet sand som ikke er skarp, for at den skal trives. 1-3 mm synes hvertfall jeg blir for grovt. Anbefaler på det varmeste biltema sin sand, både den finkornede og den grovkornede kan brukes, da den "grovkornede" egentlig ikke er særlig grov.
Mytola
Sommerfuglciklider siler sand gjennom gjellene på leting etter mat, og trenger derfor finkornet sand som ikke er skarp, for at den skal trives. 1-3 mm synes hvertfall jeg blir for grovt. Anbefaler på det varmeste biltema sin sand, både den finkornede og den grovkornede kan brukes, da den "grovkornede" egentlig ikke er særlig grov. :)

Jeg vet at de siler sand gjennom gjellene, og har også hørt at de graver ganske mye, så det var derfor jeg lurte :p Takk. Men tror du at de kan skade seg på grusen?
Om de kan skade seg på det vet jeg ikke, men muligheten er til stede om grusen er skarp i kantene. De graver stort sett etter mat hele tiden, men de graver ikke spesielt dypt.
Tilfeldig bekjentskap
© Britt Unni Haukvik
Reklame for plussmedlemskap