2 sommerfuglciklider sammen i 120l

Hallo, nå har jeg hatt en vinter rengjøring i 120l'ern min. Tenkte på å kanskje prøve meg på sommerfuglciklider, de har så flotte farger

I karet har jeg nå 24 kardinaltetra, 6 otto og 5 kampfiskjenter ( disse er lagt ut i rubrikken under "gis bort", hvis noen er intresert.) kamåfiskene skal bort.

Til saken, jeg lurer på om 2 sommerfuglciklejenter, kan gå sammen?
Hadde vært ok med en han og en hun, men jeg har dårlig erfaring med par. Måtte avlive han paletten fordi kerringa klikka :/

så hvis jeg kan holde to venniner, hadde det vært flott.

På forhånd takk

Inaktiv bruker
Heisann!

Om du vil ha par kan du kjøpe ca. 4 stk fra dyrebutikken om de har der. Så venter du til du ser at ét par er dannet. Da bør du fjerne de som er igjen. Du kan jo også sjekke om du får kjøpt "ferdige" par her inne på akvaforum eller andre steder på nettet. (Nettakvariet.no, Finn.no..) Da slipper du å vente på at de skal danne par.

Mange ciklide-par begynner å krangle når de har lagt egg, da pleier det å hjelpe å sette inn en "dither-fisk". Poenget er at de skal ha noe annet å konsentrere seg om slik at de ikke går hverandr epå nervene. Feks. Nannostomus eller kanskje otto?

Lykke til!

-Erik
Nå kan ikke palettene sammenlignes med sommerfuglciclider, sommerfuglene er mye snillere.
jeg har hatt to hunner i samme kar, uten problemer. Har heller ikke hatt problemer med par , de var litt teritorielle når de hadde gytt men det var lite bråk til å være ciklider.
Så fint :)
flotters!

de har bare somerfuglciklide electricblue, i området så jeg får vente til de får inn. eller kanskje spørre
Det kan være litt vanskelig å få kjøpt to hunner i butikk siden de vanligvis er ganske unge og da kan de ikke kjønnsbestemmes. Kjøpte selv 3 bolivianske sommerfuglciklider i håp om å danne et par, men endte med 3 hanner. Dette så jeg ikke før etter jeg hadde hatt dem i 8 mnd, da de begynte å bli kjønnsmodne.. :P

Om du vil ha to hunner kan jeg anbefale å kjøpe noen "brukt" her via AF, men tror nok ikke du vil få problemer om du får et par, disse er ikke særlig aggressive, med mindre du da får to hanner.. Så det er et lite sjangsespill
får nok satse på å kjøpe i butikk, hvis jeg er uheldig med to hanner, kan jeg jo prøve å selge her på AF
Tilfeldig bekjentskap
© Ariel Bornstein
Reklame for plussmedlemskap