Palletciklider som krangler.
Har kjøpt to ciklider , det skal være en dame og en mann. Disse er viltfanget så de er større enn andre palletter jeg har sett. Hannen bare jager hunnen, han har nå bitt henne i siden så hun har fått sår. Begynner å mistenke at denne" hunnen" er en yngre hann og at det er derfor de krangler sånn. Forsetter dette må jeg bare skille de.
Kan noen se på bildene om dette er hunn eller hann?
Kan noen se på bildene om dette er hunn eller hann?
Postet 24.01.11 kl 17:03
Postet 24.01.11 kl 17:11
Postet 24.01.11 kl 17:40
Heidi JensenHar kjøpt to ciklider , det skal være en dame og en mann. Disse er viltfanget så de er større enn andre palletter jeg har sett. Hannen bare jager hunnen, han har nå bitt henne i siden så hun har fått sår. Begynner å mistenke at denne" hunnen" er en yngre hann og at det er derfor de krangler sånn. Forsetter dette må jeg bare skille de. Kan noen se på bildene om dette er hunn eller hann?
slik ser mine ut å, kjøpte dem på fredag å ho sa det var forskellig kjønn men tru det er to hanner jeg å har fått
Postet 24.01.11 kl 17:55
Postet 24.01.11 kl 18:33
Postet 24.01.11 kl 18:37
Postet 24.01.11 kl 18:50
Kine KristineEr to hanner, så er ikke noe rart at de krangler. Kjipt å få feil.
Nå kom jeg på en ting da jeg leste dette! På det første Palettparet mitt fikk jeg masse yngel, og jeg leverte mesteparten til Akvariebutikken her jeg bor. Men så bomma jeg litt, var en av de "unge", som jeg først hadde litt vanskelig å bestemme kjønnet på. Så jeg lot den gå sammen med foreldrene til den ble voksen. Det fikk jeg angre grundig på! "Sjefen", faren, som normalt var en veldig sindig og grei Palett, var ikke den som yppet til bråk, men det var "Jr"! Å herlige land hvor han angrep faren! Måtte tilslutt fange ham da d pågikk som værst! Kjøpte meg en såkalt Genius fiskefelle fra Tyskland, strødde litt flakfor inne i fella, "Sjefen" gikk i fella først, og måtte fås ut da, men så gikk "Jr" i fella, og da bar det raskeste veien til Akvariebutikken m kranglefanten. Og der roet han seg vel bl.a. flere andre Paletter, får jeg håpe
Postet 19.02.11 kl 00:06
Postet 19.02.11 kl 00:33
Måtte lage en til post for og få med bildane... Måtte desverre legge di i en kopp da jeg tok bilde av dem :/ Den store mista den røde fargen mens jeg prøvde fange den da den ble alt for stresset men håper noen kan se om det er 2 hanner eller 2 hunner jeg har eller hva jeg har... Husk at på bilde 2 så har den egentlig blood rød buk!Sokken91Har litt samme problem... Har 2 paletter ene er stor kulerund og KNALLL rød buk! Men den andre er liten og nokså grå.. Men rund på en måte...Er det normalt at 2 hunner krangler også ? eller er det hann og hunn men hunnen ypper fordi hannen er så liten ?
Postet 19.02.11 kl 00:51
Postet 19.02.11 kl 06:08
Postet 19.02.11 kl 06:22
Endret: 19.02.11 kl 06:23
Postet 19.02.11 kl 09:27
Heidi JensenJa , dette var vanskelig å se på grunn av glasset. Men ja , to hunner kan sloss like mye som to hanner. Disse fiskene passer best i et par En hann og en hunn.
Det beste er nok å kjøpe de såpass store at det er lett å se kjønnene. Mitt inntrykk dersom en er usikker er vel å se etter om hannene har en lenger kropp, for det har de som regel.
Men at det kan være vanskelig å kjønnbestemme de er vel min tabbe et godt bevis på!
Så dersomattevissomatte jeg får yngel på de jeg skal skaffe meg om 2 -3 mnd., så bærer det rett til Akvariebutikken så fort jeg ser tilløp til krangel
Postet 19.02.11 kl 09:34
Postet 19.02.11 kl 13:07