Sør-amerikanske dvergciklider med corydoras?
Postet 20.02.11 kl 13:16
Postet 20.02.11 kl 13:33
Postet 20.02.11 kl 13:36
Postet 20.02.11 kl 14:26
Endret: 20.02.11 kl 14:27
Nøkkelhullciklidene mine gikk greit sammen med coryer, men de blir kanskje litt store for karet ditt. Sommerfuglciklidene mine fungerte også ok, selv om de jaget coryer når de hadde egg. Apistogramma derimot vil jeg ikke anbefale i et corykar. Mine jaget coryene hele tiden, uansett om de hadde egg eller ikke og selv om det var god plass i karet (180 l).
Ildtetra er noen nydelige små fisk og vil nok gå greit med de minste ciklidene og coryer, men vær obs på at de fleste tetra vil forsyne seg med egg om de finner anledning til det. Bare sånn at du vet det i tilfelle du er ute etter å drive avl på fiskene.
Ildtetra er noen nydelige små fisk og vil nok gå greit med de minste ciklidene og coryer, men vær obs på at de fleste tetra vil forsyne seg med egg om de finner anledning til det. Bare sånn at du vet det i tilfelle du er ute etter å drive avl på fiskene.
Postet 20.02.11 kl 15:02
Postet 20.02.11 kl 15:25
Postet 20.02.11 kl 15:33
Endret: 20.02.11 kl 15:33
Jeg ville droppet det. Eller, jeg har faktisk droppa det. Vurderte å prøve Apistogramma og Corydoras for et års tid siden, men ble frafrådet dette og tok ikke sjansen. Endte opp med et par Apistogramma borellii, og har senere skaffet meg Corydoras i andre akvarier. Coryene har kapret hjertet mitt, og jeg har valgt å satse på disse fremfor Apistogramma.
Når jeg tenker på det nå, synes jeg det blir alt for mye med både Apistogramma og Corydoras i bunnen av et kar. Like greit å velge en av dem, i stede for å ende opp med skadet fisk. Jeg synes ikke det er verdt å ta sjansen. Personlig vil jeg anbefale deg Corydoras i dette karet, og heller vurdere å skaffe et annet kar senere til Apistogramma eller omvendt.
Når jeg tenker på det nå, synes jeg det blir alt for mye med både Apistogramma og Corydoras i bunnen av et kar. Like greit å velge en av dem, i stede for å ende opp med skadet fisk. Jeg synes ikke det er verdt å ta sjansen. Personlig vil jeg anbefale deg Corydoras i dette karet, og heller vurdere å skaffe et annet kar senere til Apistogramma eller omvendt.
Postet 20.02.11 kl 17:51
Stine SofieJeg ville droppet det. Eller, jeg har faktisk droppa det. Vurderte å prøve Apistogramma og Corydoras for et års tid siden, men ble frafrådet dette og tok ikke sjansen. Endte opp med et par Apistogramma borellii, og har senere skaffet meg Corydoras i andre akvarier. Coryene har kapret hjertet mitt, og jeg har valgt å satse på disse fremfor Apistogramma. Når jeg tenker på det nå, synes jeg det blir alt for mye med både Apistogramma og Corydoras i bunnen av et kar. Like greit å velge en av dem, i stede for å ende opp med skadet fisk. Jeg synes ikke det er verdt å ta sjansen. Personlig vil jeg anbefale deg Corydoras i dette karet, og heller vurdere å skaffe et annet kar senere til Apistogramma eller omvendt.
Tror nok det er akkurat det jeg ender med Er så perfekt kar til coryer, så da vil jeg ha det
Postet 20.02.11 kl 18:52
dette er så teit, hvor er denne historien om dvergciklider som spiser øynene til cory?
er det snakk om en palettciklide eller sebraciklide?
hatt cory med scalarer, discus, rød kurveciklide, blå kurveciklide, apistograma kakadue, apistrogramma mc masteri, boliviansk sommerfuglciklide, vanlig sommerfuglciklide, jordspisere, sajica ciklider i alt fra 120 - 600L og har aldri vært noe problem, cikldiene tok den ene siden av akvariet og var bare grettne de to dagene de hadde egg.
selv guppyer jager hverandre!!
men skal man ha cory må man ta hennsyn til gode gjemmesteder, og sand eller runde steiner, og de fleste cory er ikke så glade i høy temperatur om sør amerikanske ciklide er.
er det snakk om en palettciklide eller sebraciklide?
hatt cory med scalarer, discus, rød kurveciklide, blå kurveciklide, apistograma kakadue, apistrogramma mc masteri, boliviansk sommerfuglciklide, vanlig sommerfuglciklide, jordspisere, sajica ciklider i alt fra 120 - 600L og har aldri vært noe problem, cikldiene tok den ene siden av akvariet og var bare grettne de to dagene de hadde egg.
selv guppyer jager hverandre!!
men skal man ha cory må man ta hennsyn til gode gjemmesteder, og sand eller runde steiner, og de fleste cory er ikke så glade i høy temperatur om sør amerikanske ciklide er.
Postet 20.02.11 kl 21:09