Gul/orange papegøyeciklide

Jeg har vært å hentet en papegøyeciklide jeg har fått gratis.
Når jeg kommer hjem ser jeg at fisken ser litt rar ut. Ser ut som den har svømt veldig fort inn i en vegg. Hadde tanker om å skaffe meg flere senere, men har nå funnet ut at dette er en fisk som ikke er natulig. (Har lest om feil papegøyefisk)
Så fisken får bo hos meg så lenge den lever, men noen fler av den blir det ikke.
Hadde lyst på den for jeg har en sjokoladeciklide ,og har lest at de ekte papegøyefiskene lever sammen med sjokoladecikliden i naturen.

Bilde: Skal den se sånn ut ?
yepp den skal se akuratt slik ut =)
de finnes også fargesprøyet i blå, lilla, rosa, grønn osv =)
de kan blir ganske store, har sett eksemplarer på 20 cm +
de er veldig glad i huler, så anbefaler huler til den.
Jeg har huler til den og karet den går i er 540 liter. :o)
Den er i dag rundt 10 cm.
Men hva er levealderen på sånne "falske" fisk ?
10 år pluss vil den lett klare å leve =)
Ja ja, så lenge den har det bra og fungerer som den skal så er det vel greit. :o)

Den ser jo ut som en av disse runde Slørhalene, som har "svelget en bodtennisball"..
Det er nesten litt synd på den.
"...og har lest at de ekte papegøyefiskene lever sammen med sjokoladecikliden i naturen"

Mulig jeg missforstod, men du skjønte av din pappegøyefisk ikke finnes i naturen?
Lykke til med ny fisk
"Mulig jeg missforstod, men du skjønte av din pappegøyefisk ikke finnes i naturen?"

yepp leser du her ser du at hun forstod det " men har nå funnet ut at dette er en fisk som ikke er natulig. (Har lest om feil papegøyefisk)"

Tilfeldig bekjentskap
© Lisbeth
Reklame for plussmedlemskap