Sommerfugl ciklider og kakadue ciklider i en 63 liter?

Har nå et sommerfugl ciklide par og lurte på om det går an ha et kakadue par i samme akvarium uten at det blir problemer for noen av parene? Noen som har erfaringer?
Ingen som har noe å sei til det?
dette har jeg prøvd i en 120L sammen med corydoras anaeus, kardinaltetra og ancistrus.
det gikk helt fint hadde en hule på den ene siden og gode eggleggeplasser på den andre siden, samt med en høy litt bred rot i midten, og masse planter =) ikke noe problem i det hele tatt.
la de egg ble eggene spist av de andre fiskene.

du kan alltids prøve, så eveentuelt selge\gi bort om det ikke går.
Jeg hadde et sommerfuglciklidepar i min 180 liter sammen med et par Apistogramma agassizii og en gruppe coryer og det gikk overhodet ikke bra, tross godt med planter og gjemmesteder. Apistoene stresset ihjel sommerfuglene og jaget coryene hele tiden og dette i et kar som er mer enn dobbelt så stort som ditt :-P
agassizii har jeg opplevd som MYE mer hissige en kakaduene.
Om du setter Apistogrammaer sammen med sommerfuglene dine i et så lite kar er det svært stor sjanse for at du ikke vil se stort mer til de. Du kan være heldig med individer, men stort sett vil apistoene jage de i skjul og dekning eller til døde fordi de ikke får spist er min erfaring.
Jeg tror du og fiskene ville blitt mye mer fornøyd med noen andre selskapsfisk til sommerfuglene eller et nytt kakadue kar
Også er det mye artigere å lete etter ny yngel enn etter de fiskene som kanskje fortsatt lever.

Hilsen Ola
Takk for svar! Nei, det er nok en dårlig idè :P Får heller vente til eg får meg et større akvarium
Tilfeldig bekjentskap
© Lene Enlien
Reklame for plussmedlemskap