Palett som skifter farge

Har ett par palettciklider som har styrt på en stund med graving i hytt og vær. Plutselig i dag så har hofisken gått fra å være knall rød i buken til å nesten ikkje ha rød farge igjen samtidig som det svarte har blitt mye kraftigere! Hva er dette tegn på?
Mulig egg?
Ha hun blitt mindre rundt buken og? Jeg mener og ha lest at rett før egg leggingen blir hoen veldig rosa/lilla nede på buken, Jeg ville kanskje fulgt med litt på de og sett om det er lagt noen egg...
Ja eg synes ho ser tynnere ut, eller kanskje det berre er ønsketenking Dei jager fælt på pansermallene hvertfall:/
Det er vanlig at fargen endrer seg en del. De flotteste fargene kommer fram ved forbredelse til lek... noe de jo stort sett alltid forbereder .. Er det flere enn et par vil de dominante vise de sterkeste fargene. Fisk som underkaster seg vil bli blekere, men med sort stripe... Hun kan ha lagt egg som har blitt spist. Hannen kan ha avvist henne, hun kan ha blitt skremt av noe, eller mistrives... men det er ikke noe en i utgangspunktet trenger være veldig bekymret for. Men det lønner seg jo å følge med litt på hva som foregår, i tilfelle noe skulle være galt...
Ja nå har ho gått fra å være blei til ganske kraftige farger. Forandrer seg heile tida nå. Blir litt strassa av av de stresse for eg vil jo at de skal ha det bra inni der slenger med ett par bilder av de sånn som de er nå
hei,hadde samme situasjon for 14 dager siden,nå svømmer det 20-30 småtasser rundt .morro å se hvordan dem passer på Lykke til
Mulig et synsbedrag, men synes hua virker tynnere på de siste bildene dine i forhold til det første. Ciklider generelt skifter farger i forhold til trivsel og sinnstemning. Driver selv hovedsaklig med apistogramma (dvergciklider) og ser de stadig skifter farge. Kjenner ikke veldig mye til leiksfarger hos palettene, men kan ha noe med det å gjøre.

Om du har corydoras sammen med ciklider MÅ du regne med en del jaging (erfaring med det selv). Ciklider passer godt på reviret sitt og er gode foreldre. Coryer er vimsete og ser ikke farer før de er der =)

Ciklider og cory i sammen, er etter min mening ikke noen god sammensetning, men ingen individer er like. Har hørt om små ciklider som har tatt øynene til corydorasene og det er sikkert ikke noe fint syn.

Ånei! Det står jo i fiskebasen at de er akvarievenner:/ Nå var en av de halvdau i dag, men lite sansynlig at det kommer av ciklidene, den har vært bleik og sløv helt siden den kom i hus. Hadde et håp om at den skulle komme seg, men nei..

Dette med leking, vil vannbytter avbryte og ødelegge det for de? Kan jo vente et par dager, men liker å ha en rutine på det:p
Stine Idsøe
Ånei! Det står jo i fiskebasen at de er akvarievenner:/ Nå var en av de halvdau i dag, men lite sansynlig at det kommer av ciklidene, den har vært bleik og sløv helt siden den kom i hus. Hadde et håp om at den skulle komme seg, men nei.. Dette med leking, vil vannbytter avbryte og ødelegge det for de? Kan jo vente et par dager, men liker å ha en rutine på det:p

Som jeg skrev er ingen individer like. I noen kar kan det gå bra og i andre kar ikke så godt. Jeg sier IKKE at det ikke kan gå bra, men min mening er at cory er veldig vimsete. Har hatt 15-20 forskjellige cory og stort sett er de like vimsete alle sammen.

Når det gjelder akvarie venner og det som står i basen, er dette skrevet av oss medlemmer og våres erfaringer. Ens erfaring er aldri noen facit, da som nevnt alle fisker er egne individer.

Akkurat som oss mennesker så reagerer vi forskjellig, selv om vi alle er mennesker
Sant nok. Skal følge med å se hva som skjer. Blir det for gale så får eg bare levere de til dyrebutikken eller noke.
I dag oppdaget eg yngel! pitte små søte yngel inni hula si!
en ting til: flytter de yngelen i munnen eller er det fare for at de spiser de nå?:S Ser at de putter de i munnen...
De flytter dem ved og ta dem i munnen og spytte dem ut der de vil ha dem
Ok, det var det eg håpet. Tusen takk
Nå har de tatt alle med seg ut. Yngelen driver å beiter på bunnen og foreldrene har det kjempetravelt med å passe på. Eneste som bekymrer meg er den innvendige pumpa mi. Koblet den ut nå siden de er så nærme den. Men hvor lenge kan den stå av?
Tilfeldig bekjentskap
© Kenneth Aasen
Reklame for plussmedlemskap