Palett som skifter farge
Postet 27.02.11 kl 21:16
Postet 27.02.11 kl 22:32
Mulig egg?
Ha hun blitt mindre rundt buken og? Jeg mener og ha lest at rett før egg leggingen blir hoen veldig rosa/lilla nede på buken, Jeg ville kanskje fulgt med litt på de og sett om det er lagt noen egg...
Postet 27.02.11 kl 22:43
Postet 27.02.11 kl 22:46
Det er vanlig at fargen endrer seg en del. De flotteste fargene kommer fram ved forbredelse til lek... noe de jo stort sett alltid forbereder .. Er det flere enn et par vil de dominante vise de sterkeste fargene. Fisk som underkaster seg vil bli blekere, men med sort stripe... Hun kan ha lagt egg som har blitt spist. Hannen kan ha avvist henne, hun kan ha blitt skremt av noe, eller mistrives... men det er ikke noe en i utgangspunktet trenger være veldig bekymret for. Men det lønner seg jo å følge med litt på hva som foregår, i tilfelle noe skulle være galt...
Postet 27.02.11 kl 23:48
Postet 28.02.11 kl 00:04
Postet 28.02.11 kl 10:15
Mulig et synsbedrag, men synes hua virker tynnere på de siste bildene dine i forhold til det første. Ciklider generelt skifter farger i forhold til trivsel og sinnstemning. Driver selv hovedsaklig med apistogramma (dvergciklider) og ser de stadig skifter farge. Kjenner ikke veldig mye til leiksfarger hos palettene, men kan ha noe med det å gjøre.
Om du har corydoras sammen med ciklider MÅ du regne med en del jaging (erfaring med det selv). Ciklider passer godt på reviret sitt og er gode foreldre. Coryer er vimsete og ser ikke farer før de er der =)
Ciklider og cory i sammen, er etter min mening ikke noen god sammensetning, men ingen individer er like. Har hørt om små ciklider som har tatt øynene til corydorasene og det er sikkert ikke noe fint syn.
Om du har corydoras sammen med ciklider MÅ du regne med en del jaging (erfaring med det selv). Ciklider passer godt på reviret sitt og er gode foreldre. Coryer er vimsete og ser ikke farer før de er der =)
Ciklider og cory i sammen, er etter min mening ikke noen god sammensetning, men ingen individer er like. Har hørt om små ciklider som har tatt øynene til corydorasene og det er sikkert ikke noe fint syn.
Postet 28.02.11 kl 10:35
Ånei! Det står jo i fiskebasen at de er akvarievenner:/ Nå var en av de halvdau i dag, men lite sansynlig at det kommer av ciklidene, den har vært bleik og sløv helt siden den kom i hus. Hadde et håp om at den skulle komme seg, men nei..
Dette med leking, vil vannbytter avbryte og ødelegge det for de? Kan jo vente et par dager, men liker å ha en rutine på det:p
Dette med leking, vil vannbytter avbryte og ødelegge det for de? Kan jo vente et par dager, men liker å ha en rutine på det:p
Postet 28.02.11 kl 10:50
Stine IdsøeÅnei! Det står jo i fiskebasen at de er akvarievenner:/ Nå var en av de halvdau i dag, men lite sansynlig at det kommer av ciklidene, den har vært bleik og sløv helt siden den kom i hus. Hadde et håp om at den skulle komme seg, men nei.. Dette med leking, vil vannbytter avbryte og ødelegge det for de? Kan jo vente et par dager, men liker å ha en rutine på det:p
Som jeg skrev er ingen individer like. I noen kar kan det gå bra og i andre kar ikke så godt. Jeg sier IKKE at det ikke kan gå bra, men min mening er at cory er veldig vimsete. Har hatt 15-20 forskjellige cory og stort sett er de like vimsete alle sammen.
Når det gjelder akvarie venner og det som står i basen, er dette skrevet av oss medlemmer og våres erfaringer. Ens erfaring er aldri noen facit, da som nevnt alle fisker er egne individer.
Akkurat som oss mennesker så reagerer vi forskjellig, selv om vi alle er mennesker
Postet 28.02.11 kl 11:26
Postet 28.02.11 kl 11:29
Postet 07.03.11 kl 11:21
Postet 07.03.11 kl 11:31
Postet 07.03.11 kl 11:34
Postet 07.03.11 kl 11:40
Postet 07.03.11 kl 12:29