Palettbråk!

Hei! Jeg er helt ny på dette med paletter..nå har det ene paret mitt fått frem yngel etter mange forsøk. Men problemet er at Herr og Fru krangler så finnene flagrer...
Jeg har innsett at han må må flyttes, men jeg har ingen ledige kar før onsdag... Dette paret går alene i en 85 liter med masse planter i og han gjemmer seg så godt han kan stakkar, men nå som yngelen har begynt å utforske mer av karet blir det bare krøll.
når kan jeg ta yngelen ut fra foreldrene og over i yngelkar?

Hannen skal flyttes inntil det skjer....
Du kan ta ut yngelen så fort de er frittsvømmende, for dem med f.eks knust flakfor eller spes. yngelfor fra f.eks JBL eller Tetra, evnt artemia.
Satt og så på
Jeg har hatt to kull med samme par og har ikke tatt ut noen fisk og ungene lever. Så jeg vet ikke om du må gjøre noe
Opplevde dette selv at våres hanne ble jaga pokkerivold under kull nr2 eller 3, men har 300 liter så han klarte holde seg unna.
Nå sener kull har det gått fint.
Er nok ett problem at karet såpass lita at hele karet bli territorie.
Om han bli skadd av henne, ville jeg fjernet han en periode. evt fjernet yngelen.
Og sett hvordan adferden bli på neste kull.
Jeg ga vekk palettene...de ble aldri fornøyd selv om det gikk ett par i hvert sitt kar. ett par fikk fram yngel, men jeg hadde ikke plass til å to kar kun til paletter.
får holde meg til levendefødere
Edit* ja det ble her dobbelt opp med posting.. innholdet spess sitatene er fra denne tråden min http://akvaforum.no/forum.cfm?thread_id=61631&sr=1&msr=61
men innlegget mitt passer bedre i denne tråden her.

Tetra-frelst
Eneste aber er dine paletter....... Også de minste Coryene må være solide.

Tetra-frelst
Du har nok plass til endel flere coryer, men hadde det ikke vært en fordel å vente litt for å se hvor stor del av karet Palettene vil okkupere ? Har sett dem sammen, syntes ikke det var noe fint syn. Fordelen med flere Coryer blir jo at Palettene kanskje ikke klarer å bite rygg/halefinnene av så mange...... PS ! Karet ble fint med lokal sand.

Hmmmm Jeg liker ikke hva jeg ser.........
Nå har palettene sitt 6`te kull frittsvømmende, noe av det mest enorme tallet på yngel jeg har sett..

Er lei meg på coryene sine vegne, dem bli spesielt gått etter.
Og spesielt av henne mor selv. Hun kommer frem fra borte ved store rota og kokoshula og svømmer rundt i karet kun for å jage coryene, hun har bitt litt spolen (eller "halen" om dere vil) til 3 av dem ser jeg.
Hun gjør også det samme med andre fisk, jager de hardt og prøver å få inn ett bitt.
Men ikke så ille mot andre som hun er med coryene mine.

Hannen er mere moderat med de andre innbyggerne, han går i mot med fart, men stopper opp uten å gå til frontalangrep, ei heller er han på runde rundt i akvariet for å "ta noen"

Sitter litt dypt inne, for dem er så smekkkkkkke vakre blitt...
men skal det være slik hun skal oppføre seg så kommer jeg til å fjerne yngelen over i "yngel-karet" ikveld og opprette en annonse på rubrikk for å se om de kan få ett nytt hjem.
Om ingen melder sin interesse... er da dere som kjenner til buddy i molde og tropehagen molde og kristiansund intr i å ta inn?
Eller hvordan er disse shappen sin policy slik generelt?
Nå fikk jeg nok, slo av lyset og på med moonlighten.
Palettene flytta all yngel inn i kokosnøtta og da hun var ute og all yngel inni tok jeg den opp og overførte all yngel til resun-karet.

Så nå ble det straks roligere i oppi stor karet.
Tilfeldig bekjentskap
© Rita Aspevik
Reklame for plussmedlemskap